یادداشتهای قاسم بهرامیان

یادداشتهای قاسم بهرامیان
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

راه ارتباطی در پیام رسانها

صفحه و کانال در پیام رسانها

صفحه در اینستاگرام

صفحه در اینستاگرام

آخرین نظرات
  • ۱۹ بهمن ۹۸، ۰۹:۲۳ - علی اصغر
    سلام
پیوندها
بایگانی

در ابتدای خبری که از دیدار مقام معظم رهبری با اعضای مجلس خبرگان رهبری توسط دفتر ایشان منتشر شده است، جمله ای وجود دارد که به دلیل تلخیص نامناسب از بیانات ایشان، منظور نادرستی را به مخاطب می‌رساند.

در ابتدای این خبر به نقل از ایشان آمده است:«رأی اکثریت قاطع مردم در انتخابات مجلس نهم، در واقع رأی به اصل نظام اسلامی... بود».

اگر کسی به ادامه خبر و یا مشروح بیانات مراجعه ننماید یا دقت کافی نکند1 برداشت می‌کند که رهبری فرموده اند اکثریت قاطع کسانی که در انتخابات شرکت کرده اند به نظام اسلامی‌ هم رأی داده و آن را تایید کرده اند، اما یک اقلیتی هم بوده اند که با یک انگیزه ای در انتخابات شرکت کرده اند، ولی رأی آنها رأی به نظام اسلامی‌ و تایید آن نمی باشد.

در حالیکه در اواسط خبر به نقل از ایشان آمده است:« اگرچه انتخابات روز جمعه، انتخابات مجلس بود اما هر رأی مردم، در واقع رأی به نظام اسلامی‌بود و حضور اکثریت قاطع در پای صندوق‌های رأی و بدست آمدن یکی از نصاب‌های بالای حضور در انتخابات، در 33 سال گذشته، نشان‌دهنده اعتماد کامل مردم به نظام اسلامی‌است.»

و این نقل کاملاً با مشروح بیانات ایشان هماهنگی محتوایی دارد و امکان هیچ برداشت ناصحیحی از آن وجود ندارد:

«همین طور که عرض کردیم، هر یک رأى، در واقع رأى به نظام جمهورى اسلامى بود. این اکثریت قاطعى که به میدان آمدند، یکى از بالاترین رقمها و نسبتهاى انتخابات ما در طول این سى و سه سال بود. بعد از گذشت سى و سه سال، مردم اینجور وارد میدان میشوند؛ این نشان‌دهنده‌ى اعتماد کامل است.»

به وضوح مشخص است که اشتباه پیش آمده در ابتدای خبر ناشی از یک تلخیص نامناسب و عدم دقت در بازبینی نهایی است و این موضوع در مورد بیانات مقام معظم رهبری حساسیت بسیار بالایی دارد که می‌بایست مورد توجه قرار گیرد. لذا به نظر می‌رسد جمله اشاره شده در بالا می‌بایست در متن اصلی خبر و نیز در سایتهای مرجع دیگر اصلاح شود.


1- چه اینکه برخی سایتها همین جمله را تیتر اصلی انتخاب کرده‌اند، از جمله در: ایرنا ؛ فارس ؛ رجانیوز ؛ مقاومت نیوز ؛ مشرق نیوز.

  • قاسم بهرامیان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی