یادداشتهای قاسم بهرامیان

یادداشتهای قاسم بهرامیان
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

راه ارتباطی در پیام رسانها

صفحه و کانال در پیام رسانها

صفحه در اینستاگرام

صفحه در اینستاگرام

آخرین نظرات
  • ۱۹ بهمن ۹۸، ۰۹:۲۳ - علی اصغر
    سلام
پیوندها
بایگانی

این ادبیات، زیبنده ریاست مجلس نیست

چهارشنبه, ۲۳ مرداد ۱۳۹۲، ۰۱:۴۴ ب.ظ

این ادبیات، زیبنده ریاست مجلس نیست


کنایه‌های طنزآمیز علی لاریجانی-رئیس مجلس- در جلسات مجلس غالبا موجب انبساط خاطر حضار و تلطیف مباحثات می‌شود. خبرنگاران صداوسیما هم اخیرا بسیار علاقمند به ادبیات خاص دکتر لاریجانی شده‌اند و سعی می کنند حاشیه‌های آن را از دست ندهند. اما در روز دوم جلسات بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی ایشان در دو مرحله مطلبی را به مزاح گفتند که تامل و دقت بیشتری را می‌طلبد.


بار اول پس از نطق حجت‌الاسلام علوی وزیر پیشنهادی اطلاعات در دفاع از خود، و پس از پایان آمدن وی از جایگاه ناطقان، تعدادی از نمایندگان با گردآمدن دور وی، اقدام به روبوسی با او کردند. علی لاریجانی در واکنش به این اقدام تعدادی از نمایندگان، به شوخی گفت: «آقایان معانقه‌هایتان را بگذارید برای وقتی دیگر. آقای علوی اینقدرها هم بوسیدنی نیست. سلیقه هم چیز خوبیست.»


بار دیگر وقتی ظربف-وزیر امور خارجه پیشنهادی- از تریبون مجلس پایین آمد، باز هم تعدادی از نمایندگان به نشانه حمایت از او دورش جمع شده و با او دیده بوسی کردند. موضوعی که باز هم واکنش لاریجانی را در پی داشت و او گفت که «باز این معانقات شروع شده، البته کیفیت ایشان بهتر است!»


به نظر می‌رسد اینگونه شوخی‌ها که مواردی را به ذهن متبادر می‌کند، با شخصیت ایشان و نیز جایگاه ریاست مجلس سازگاری ندارد، آن هم در حالیکه جلسات مجلس به طور مستقیم از رادیو و تلویزیون پخش می شود و مورد توجه مخاطبین بسیاری است. لذا ایشان بهتر است دقت کنند که هر مزاحی را مطرح ننمایند.
 

البته بگذریم از این که اگر مثلا به جای آقای لاریجانی آقای احمدی‌نژاد این شوخی را کرده بود، چه موج رسانه‌ای مخالفی که علیه آن راه نمی‌افتاد و بعضی‌ها اندر باب «ادب در گفتار» چه‌ها که نمی‌گفتند!


این مطلب برای انتشار در اختیار پایگاه خبری-تحلیلی خبرنو قرار گرفت.


  • قاسم بهرامیان

لاریجانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی