یادداشتهای قاسم بهرامیان

یادداشتهای قاسم بهرامیان
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

راه ارتباطی در پیام رسانها

صفحه و کانال در پیام رسانها

صفحه در اینستاگرام

صفحه در اینستاگرام

آخرین نظرات
  • ۱۹ بهمن ۹۸، ۰۹:۲۳ - علی اصغر
    سلام
پیوندها
بایگانی

نقد برنامه ای قالیباف و ولایتی – مسکن مهر

دوشنبه, ۲۰ خرداد ۱۳۹۲، ۰۵:۵۸ ق.ظ

نقد برنامه ای قالیباف و ولایتی – مسکن مهر

1)      وعده ولایتی: واگذاری زمین های مسکن مهر به منظور امکان خرید و فروش(اینجا)

نقد: صدور سند و امکان خرید و فروش ربطی به اجاره ای بودن زمین ندارد و سند برای اعیانی صادر می شود و به گفته نیکزاد متقاضی می تواند با تسویه‌حساب، واحد خود را از رهن بانک خارج کند و اعیانی آن را بفروشد و عرصه و زمین آن همچنان در اختیار دولت خواهد بود.

 2)      قالیباف: چرا ما وقتی بافت فرسوده داریم و می‌توانیم در داخل شهر که زیرساخت‌هایی همچون مترو، آب و برق و تلفن وجود دارد در بیابان خانه‌سازی می‌کنیم؟ ممکن است بگویند در بیابان ارزان‌تر است اما هزینه زیرساخت‌ها در آنجا به بیت‌المال تحمیل می‌شود.(اینجا)

 نقد نیکزاد: زمین در خیابان شوش حداقل متری 2 میلیون تومان

وی با اشاره به تعریف پروژه‌های جدید مسکن مهر برای متقاضیان استان تهران خطاب به کسانی که می‌گویند مسکن مهر در بیابان ساخته شده است، گفت: در حال حاضر درون شهر تهران زمین دولتی نیست و کسانی که این حرف را می‌زنند یا تهران را نمی‌شناسند یا از آمار و ارقام زمین بی‌اطلاع‌ هستند چرا که تاکنون هرچه استقبال بوده براساس ظرفیت و واجد شرایط بودن افراد، واحد‌ها تحویل داده شده است اما برای تقاضای مازاد نیز واحد‌هایی در نقاط دیگر در نظر گرفته می‌شود.

نیکزاد افزود: حداقل قیمت زمین در خیابان شوش دو میلیون تومان است که برای یک واحد 40 متری 80 میلیون تومان هزینه بر می‌دارد اما در مسکن مهر دغدغه‌ مردم افزایش حدود پنج و شش میلیون تومانی پس از افزایش نرخ ارز است که با مراجعه‌های مکرر به دولت می‌گویند توان پرداخت این مبالغ را ندارند.

وزیر راه و شهرسازی افزود: کسانی که می‌گویند ساخت مسکن مهر در بافت فرسوده مفید است باید گفت که در کل کشور 72 هزار هکتار بافت فرسوده داریم که 99 درصد از این بافت‌ها متعلق به مردم است و دولت سهم کمتری دارد.(اینجا)

  • قاسم بهرامیان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی