یادداشتهای قاسم بهرامیان

یادداشتهای قاسم بهرامیان
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

راه ارتباطی در پیام رسانها

صفحه و کانال در پیام رسانها

صفحه در اینستاگرام

صفحه در اینستاگرام

آخرین نظرات
  • ۱۹ بهمن ۹۸، ۰۹:۲۳ - علی اصغر
    سلام
پیوندها
بایگانی

تناقضات ترکان در اتهام به احمدی‌نژاد؛ 

«خانه ایرانیان خارج از کشور» یا «دانشگاه ایرانیان»؟!

در چند نقل قول زیر به دقت تامل نمایید:

1- اکبر ترکان مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در تاریخ 9/6/92 در برنامه «شب آفتابی» شبکه پنج سیما:

« منطقه آزاد به حیات خلوت برخی کارها تبدیل شده است. ساختمانی را در منطقه آزاد قشم  برای دانشگاه ایرانیان واگذار کردند که همه این تخلفات در این حیات خلوت انجام شده است. این ساختمان از اموال منطقه آزاد است، مال دولت است به چه حسابی اجاره داده شده است؟ چرا این اموال تاراج شده است؟ مگر ارث پدرتان است؟»[i]

2- بقایی در نامه ای به ترکان در 10/6/92:

« در مصاحبه‌ای با شبکه 5 سیما اعلام کرده‌اید که ساختمان منطقه آزاد قشم برای دانشگاه ایرانیان واگذار شده است؛ از آنجا که این ادعا کذب محض و دروغ است، ضروری است سریعا ضمن پس گرفتن ادعاهای خود نسبت به عذرخواهی رسمی اقدام کنید.

جنابعالی در این مصاحبه الفاظی از قبیل «ارث پدر» و «تاراج» به کار برده‌اید؛ با توجه به اینکه این الفاظ در نوع خود الفاظی سخیف و نوعی اتهام محسوب می‌شود، به کارگیری آنها در یک برنامه زنده تلویزیونی آنهم از سوی مشاور عالی رئیس‌جمهور غیرقابل توجیه است.»[ii]

3- ترکان در 11/6/92 نامه‌ای به بقایی می‌نویسد که سایتهای مختلف تیتر «اطلاعات تازه ترکان درباره واگذاری3ساختمان و27خودرو درآخرین روزهای دولت دهم به دانشگاه احمدی نژاد» را برای آن انتخاب می کنند. اما همه آنچه ترکان به عنوان مستند در این نامه آورده است مربوط می‌شود به «موسسه خانه ایرانیان خارج از کشور» و نه «دانشگاه ایرانیان احمدی‌نژاد»!![iii]  و این یعنی یک تیتر دروغ به راحتی آب خوردن!

4- خبرگزاری مهر هم در 11/6/92 نوشت: «اکبر ترکان در مورد اظهارات خود مبنی بر واگذاری ساختمان منطقه آزاد قشم به دانشگاه احمدی نژاد گفت: مدارک و مصوبات واگذاری دو ساختمان مناطق آزاد به موسسه ای به نام خانه ایرانیان در خارج از کشور از سوی دولت گذشته، کاملا موجود است»[iv]. به نظر شما صدر و ذیل جملات بالا هم‌خوانی دارد؟! آیا تیتر «ترکان: اجازه نمی دهیم ساختمان مناطق آزاد به دانشگاه احمدی نژاد واگذار شود» صحیح است؟

خانه ایرانیان خارج از کشور هر چه باشد و اجاره‌ها و واگذاری‌ها به آن قانونی باشد یا نباشد، مهم این است که ارتباطی به «دانشگاه ایرانیان» احمدی‌نژاد ندارد که اکبر ترکان مشاور مبسوط اللسان رئیس جمهور در برنامه زنده سیما به احمدی نژاد اتهام زده است.

«موسسه خانه ایرانیان خارج از کشور»  یک موسسه خصوصی و  NGOاست که در سال 89 تاسیس شد و هدف آن ایجاد و راه اندازی خانه های ایرانیان با همکاری سفارتخانه ها، سفرای ایران و نمایندگان کشور در خارج از کشور است. البته خلاصه آنچه ترکان در مستنداتش ارائه کرده این است که سه ساختمان مناطق آزاد به این موسسه به مدت 10 سال اجاره داده شده و قیمت اجاره آن هم با نظر کارشناس رسمی دادگستری تعیین شده است.

آنها که به ترکان دسترسی دارند تناقضات ادعاهایش را به او یادآوری کنند تا او همانطور که بقایی نوشته است «سریعا عذرخواهی رسمی نماید».

و البته رسانه‌ها هم کمی با تامل در محتوای خبرها آنها را منتشر کنند!

  • قاسم بهرامیان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی