یادداشتهای قاسم بهرامیان

یادداشتهای قاسم بهرامیان
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

راه ارتباطی در پیام رسانها

صفحه و کانال در پیام رسانها

صفحه در اینستاگرام

صفحه در اینستاگرام

آخرین نظرات
  • ۱۹ بهمن ۹۸، ۰۹:۲۳ - علی اصغر
    سلام
پیوندها
بایگانی


جدول اظهارات کاندیداها درباره سیاست خارجی
آخرین به روز رسانی:18/2/92

اکبر هاشمی رفسنجانی

رابطه با اسرائیل

ما با اسرائیل سر جنگ نداریم. حالا اگر عرب‌ها جنگ کردند ما کمک می‌کنیم

نشست با جمعی از اصلاح‌طلبان

محمد باقر قالیباف

حل موضوع هسته ای و مشکلات اقتصادی در گرو مذاکره با آمریکا

حل مشکلات اقتصادی امروز از طریق اتخاذ مجموعه ای سیاست های عقلانی و هوشمندانه اقتصادی ممکن است که در این زنجیره سیاست خارجی و موضوع هسته ای یکی از حلقه ها، البته یک حلقه بسیار مهم، است. من عرض کردم مذاکره نه تابو است و نه راه حل همه مشکلات. مذاکره یک ابزار برای تحقق اهداف است و موفقیت آن منوط به موقعیت طرفین است.اگر ما از موضع قوی وارد مذاکره نشویم آن وقت به رقیب برای تحقق اهدافش کمک کرده ایم.

گفتگو با خبرگزاری تسنیم (3 اردیبهشت)

محمدباقر قالیباف

انتقاد از طرح موضوع هولوکاست

قضیه هولوکاست ما را به کجا رساند؟ ما هیچ گاه با یهود مخالف نبودیم، یک دین است؛ آنجایی که ما مخالفت کردیم باصهیونیست ها بوده است.ما 30 سال حامی اصلی آرمان فلسطین بوده ایم ولی به واسطه هوشمندی امام و رهبری کسی نتوانست ما را متهم به ضد یهود بودنبکند.ولی یکباره بدون توجه به نتایج و پیامدها بحث هولوکاست مطرح میشود.این چه نفعی برای انقلاب و فلسطینی ها داشت …

گفتگو با خبرگزاری تسنیم (3 اردیبهشت)

محمدباقر قالیباف

مذاکره با آمریکا؛ ابزاری برای تحقق آرمان‌ها

مذاکره نه تابوست و نه راه حل همه مشکلات.مذاکره یک ابزار است.ما با آمریکا جایی که لازم باشد حتما مذاکره می کنیم.مذاکره با آمریکا هیچ گاه برای ما خط قرمز نبوده است. سال 86 در مرکز مطالعات خاورمیانه این نکته را مطرح کردم که به جای تعریف رابطه مان با آمریکا در قالب تقابل صرف یا تعامل صرف باید به سوی رقابت با این کشور برای تامین منافعمان حرکت کنیمتفاوت رویکرد رقابتی با رویکرد تقابل گرایی و ائتلاف گرایی در این است که نه مذاکره به خودی خود بد و نه به خودی خود خوب و مطلوب است.مذاکره با هر کشوری(از جمله آمریکا) تنها ابزاری برای تامین منافع و تحقق آرمانها است، مذاکره اگر در قالبی متوازن و برابر صورت گیرد تامین کننده منافع وآرمانهای ماست؛ در غیر این صورت ارزشی ندارد.

گفتگو با خبرگزاری تسنیم (3 اردیبهشت)

حجت الاسلام ابوترابی فرد

انتقاد از طرح موضوع هولوکاست

طرح مباحث و مفاهیم این‌چنینی (هلوکاست) سودی برای بدنه انقلاب ندارد و کاری نسنجیده به نظر می‌رسد.

دانشگاه علم و صنعت (8 اردیبهشت)

حجت الاسلام ابوترابی فرد

مذاکره با آمریکا

در ارتباط با مذاکره با آمریکا، رهبر معظم انقلاب با رعایت خطوط قرمز تعریف شده. موضع نظام را به صورت شفاف تبیین کردند اما معتقد هستم که تلاش ملت و مسئولین میتواند مسیر اقتدار و عزت ایران را  برای ارتقای جایگاه نظام جمهوری اسلامی و امت اسلامی و تقویت جبهه اسلامی رویارویی با زیادهخواهی نظام سلطه خلق کند.

غلامعلی حداد عادل

انتقاد از طرح موضوع هولوکاست

موافق طرح این موضوع (هلوکاست) به گونه‌ای که آقای احمدی‌نژاد مطرح کرد، نبودم، موافق این نبودم که آقای احمدی‌نژاد اصل هولوکاست را انکار کند چون ما از انکار هولوکاست سودی نبردیم.

دانشگاه علم و صنعت (8 اردیبهشت)

کامران باقری لنکرانی

دفاع از طرح موضوع هولوکاست

* اینکه برخی گفتند مطرح کردن هولوکاست و نقد تفکر صهیونیستی به طور علنی از نقاط ضعف سیاست خارجی است، برخلاف مبنایی که حضرت امام (ره) به ما آموخته‌اند، صحبت کردند(نشست خبری-7/2/92)

* نقدی که از موضوع هولوکاست صورت گرفت که سبب شد فضای جهانی علیه رژیم صهیونیستی بسیج شوند تا حقیقت این موضوع بیش از گذشته روشن شود.(اردبیل-16/2/92)

* افرادی که با طرح مخالفت ایران با هولوکاست مخالف هستند، باید بدانند که صهیونیست‌ها با فضای تهاجمی، آرمان‌های قدس شریف را خدشه‌دار کردند و متأسفیم برخی با زیرسئوال بردن سیاست خارجی کشور گمان می‌کنند در انتخابات 92 اثرگذار هستند؛ با این اقدام  پیروزی در انتخابات را هدف قرار دادند که پیروزی به هر قیمتی جزو آرمان‌‌های مسلمان معتقد به نظام نیست.(13/2/92)

حسن روحانی

تغییر در روند مقاومت هسته‌ای

اگر روزی این مسئولیت (ریاست جمهوری) را بر عهده بگیرم حتما این روند (هسته ای) را تغییر می دهم یعنی می‌توانیم استراتژی و شیوه بهتری را انتخاب کنیم که حقوق مسلم ما حفظ شود و در عین حال بتوانیم مشکلاتمان را با دنیا حل کنیم. درست است که فناوری هسته ای حق مسلم ماست، اما بسیاری از موضوعات دیگر هم حق مسلم ماست. از جمله اینکه تحریم نباشیم، هم حق مسلم ماست، اینکه فشاری بر ملت ایران نباشد هم حق مسلم ماست. زندگی توام با آرامش و رفاه هم حق مسلم ملت ماست. ما می خواهیم به همه این حق ها برسیم و نه فقط یک حق مسلم.

گفتگو با روزنامه آرمان روابط عمومی ( 22 فروردین )

حسن روحانی

تغییر در مسیر مقاومت درباره آمریکا و سیاسیت تنش زدایی در رابطه با این کشور

ایران قرار نیست تا روز قیامت با آمریکا قهر باشد و رابطه قطع بماند. بلکه در شرایط مناسبی و با حفظ منافع ملی این نوع رابطه باید تغییر کند. در حال حاضر، رابطه ایران و آمریکا خصمانه است. آمریکا به هر بهانه‌ای به ایران فشار می‌آورد و در این رابطه کشورهای دیگر را هم تشویق می‌کند. ادامه این روند برای ایران، آمریکا و منطقه مسیر درستی نیست. ما باید این تخاصم را به تدریج مهار کنیم و آن را به رابطه تنش آمیز کاهش دهیم و بعد به سوی کاهش تنش حرکت کنیم.

خبرآنلاین

(11 اردیبهشت)

علیرضا زاکانی

انتقاد از طرح موضوع هولوکاست

اینکه (هلوکاست) اتفاق افتاد یا نیفتاده ما باور داریم که این اتفاق نیافتاده است یا به قدری نبوده که اینگونه مدتهای مدیدی است که اسرائیل از آن بهره برداری می‌کند اما اینکه ما بیاییم و مسئله ای که باورعمومی برای غربی‌ها است در بوق و کرنا کنیم و مقابل آن بایستیم، اگر حرف خوبی بود از ابتدا امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری عنوان می‌کردند در حالی که یکبار چنین کلماتی را نگفتند. ما این تاریخ سازی را قبول نداریم اما اینکه این تاریخ سازی که صورت نگرفته را در مجامع عمومی اعلام کنیم خوب نیست ما باید اعلام می‌کردیم که خواستار تحقیق هستیم. بنده معتقدماینگونه ورود به مسئله هولوکاست و این جنس ورود فایده‌اش اندک و هزینه اش بالا است

دانشگاه شاهد (11 اردیبهشت)

محمد شریعتمداری

انتقاد از طرح موضوع هولوکاست

 

احمدی نژاد خودش هم از طرح آن اظهارات درباره هولوکاست پشیمان است و در اظهارات بعدی خود نیز دیگر اشاره ای به اظهارات اولیه نکرد به نظر من این دعوای بین فاشیست ها بود و طرح آن در آن زمان نفعی برای ایران نداشت.

 

گفتگو با خبرگزاری مهر (9 اردیبهشت)

علی اکبر ولایتی

تغییر در مسیر مقاومت و تاکید بر بازگشت به سیاست خارجه دوران سازندگی

 

با مدیریت درست می‌توان روابط خارجی را حل کرد، دلیلی ندارد با همه دنیا بد باشیم؛ در زمان جنگ بسیاری از کشورها از صدام حمایت می‌کردند اما وزرای خارجه کشورها در سازمان ملل برای دیدار با ما صف می کشیدند و در واقع ما در سازمان ملل پیروز شدیم و رئیس سازمان ملل گفت صدام متجاوز است و 15 عضو شورای امنیت نیز این مسئله را تأیید کردند. اصلاح روابط خارجی از موضع عزت در چارچوب اصول و حفظ ارزش‌های انقلاب و رهنمودهای رهبری باید صورت گیرد و ما این مسئله را برمبنای 16 سال فعالیت خود مطرح می‌کنیم.

دیدار با نخبگان خوزستان-28/1/92

علی اکبر ولایتی

تغییر رویه در مساله مقاومت هسته‌ای

وی با انتقاد از دو جریانی که در خصوص انرژی هسته ای دچار افراط و تفریط هستند گفت: یک دسته از این افراد معتقدند که انرژی هسته ای را بدست نیاوریم تا قطعنامه شورای امنیت را نگیریم عده ای هم می گویند قطعنامه کاغذ پاره ای بیش نیست اما به اعتقاد بنده اگر هسته ای باشیم و قطعنامه نگیریم هنر است

علی اکبر ولایتی

انتقاد از طرح موضوع هولوکاست

نباید خود را درگیر مسائلی کنیم که ربطی به ما ندارد. دو گروه در غرب با یکدیگر دعوا دارند و وقتی ما وارد این دعوا می‌شویم جز اینکه مردم کشورمان باید هزینه این دخالت را بدهند، هیچ نتیجه دیگری ندارد، فایده حرف بی‌جا زدنی که موجب تحریم علیه کشور شود، چیست؟

دانشگاه تبریز-17/2/92

مصطفی پورمحمدی

مذاکره با آمریکا

در فضای دیپلماسی اصل بر تامین منافع و مصالح ملت است. درست است که دشمن اصلی آمریکاست ولی اگر آمریکا فریب ندهد و مذاکرات ظاهری نباشد قدرت ما را درک کند کمک به براندازان را قطع کند و به مخالفان و تروریست ها کمک نکند ما می توانیم از آنها امتیاز بگیریم. پس یعنی خط قرمز به آن معنا نداریم. هر چند که برخی می گویند اگر با آمریکا مذاکره کنیم همه مشکلات حل می شود. در حالیکه اینطور نیست اگر آمریکا عرضه داشت یونان، ایتالیا، اسپانیا و قبرس را از بحران مالی نجات می داد

دانشگاه امام صادق(ع)

منوچهر متکی

مذاکره با آمریکا

معتقد نیستم تا ابد با آمریکا رابطه نداشته باشیم، مبنای ما مخالف مذاکره با آمریکا نیست.مذاکره شرایط خودش را دارد، باید طرفین آماده مذاکره باشند، یعنی رفتارها مشی مذاکره‌ای داشته باشد.

جلسه پرسش و پاسخ با مردم شهرستان نیشابور

مصطفی کواکبیان

مذاکرات هسته‌ای

به نظر من کل مذاکرات هسته‌ای بی‌فایده است و نتیجه‌ای ندارد زیرا تا زمانی که مذاکرات به‌صورت باخت ـ باخت است، دو طرف به هیچ نتیجه‌ای نمی‌رسند.

میز انتخاباتی انجمن اسلامی مستقل دانشگاه مازندران

محسن رضایی

مذاکره با آمریکا

ایران باید با استفاده از سیستم مذاکره‌ای از تحریم‌ها خارج شود و آماده مذاکره با آمریکا و اروپا هستیم.

در جمع دانشجویان دانشگاه اصفهان

 

 

  • قاسم بهرامیان

انتخابات یازدهم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی