یادداشتهای قاسم بهرامیان

یادداشتهای قاسم بهرامیان
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

راه ارتباطی در پیام رسانها

صفحه و کانال در پیام رسانها

صفحه در اینستاگرام

صفحه در اینستاگرام

آخرین نظرات
  • ۱۹ بهمن ۹۸، ۰۹:۲۳ - علی اصغر
    سلام
پیوندها
بایگانی

امام مقتدری که دیگر مظلوم نیست

پنجشنبه, ۲ دی ۱۳۸۹، ۰۴:۰۷ ب.ظ

·        * ائمه ما هم مهر داشتند هم قهر و اگر ما به وجه اقتدار ائمه علیهم السلام در کنار مظلومیتشان دقت نکنیم ، ظرفیت استقبال از امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را نخواهیم داشت چرا که در آستانه ظهور ما برای اولین بار باید آماده استقبال از امامی شویم که مقتدر است اما دیگر مظلوم نیست.

·         * مردم کوفه نیز با امام حسین (علیه السلام) مظلوم مشکلی نداشتند اما تا جنبه اقتدار ایشان را دیدند، مقابل ایشان ایستادند و در حالی که خودشان هم باور نمی کردند، دست به خون ایشان آلودند و وقتی هم که سر آن حضرت بالای نیزه رفت باز گریه و قیام کردند

       * حکمیت را به علی(علیه السلام) و صلح را به حسن(علیه السلام) تحمیل کردند، و فکر کردند که می توانند ذلت را نیز به حسین(علیه السلام) تحمیل کنند. از بعد رحمانی ائمه بد بار آمده بودند و نمی دانستند که امام معصوم در شرایطی اقتدار نشان می دهد و می ایستد.

·         * سالم ترین و موثرترین نوع اقتدار ولی خدا ، در سایه رعایت آداب ولایت و حفظ حرمت ولایت توسط یاران محقق می شود. ... در روایات آمده است که 313 یار حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه ) مانند کنیزانی در برابر مولای خود از آن حضرت اطاعت می کنند و آداب ولایت مداری نیز اینگونه است.

·         * اگر ولایتمدارانی که وظیفه دارند با حرف غلط برخورد محکم بکنند، اگر ساکت شدند، مماشات کردند و «ابوموسی اشعری»گونه رفتار کردند، اقتدار جامعه پایین می آید و دشمن فشارش را افزایش می دهد.

* ما چرا باید زجر بکشیم به خاطر کسانی که وظیفه خود را به موقع، صریح و قاطعانه نسبت به کسانی که خلاف می گویند، عمل نمی کنند؟

سخنرانی حجة الاسلام علیرضا پناهیان، بیت رهبری، شب هشتم محرم، 89/9/22

دانلود فایل صوتی(5.7 MB)

  • قاسم بهرامیان

نظرات  (۸)

آقا این صوت های وبلاگ های ارزشی هم برای ما دردسری شده . توروخودا برش دارید . واقعا کار غیرحرفه ایه .
سلام
خداقوت
ممنون از خلاصه برداری کاملتان. صحبتهای حاج آقای پناهیان در بین سایر سخنرانان مذهبی بی نظیره. بی جهت نیست که مسئولیت اتاق فکر دفتر نهاد رهبری در دانشگاهها به ایشان سپرده شده است.
به امید اینکه با رعایت آداب ولایتمداری در دوران ولایت نایب امام زمان(عج) زمینه ساز ظهور امام مقتدر و مهربان جهانیان باشیم.
  • عدالتخواه
  • سلام
    بعضی ها بالای منبر گاز ومیگیرند و فکر می کنند ته حقند اما
    امامان ما همه هنوز مظلومند چون نامشان بزرگ و گرامی است اما راهشان هنوز در مظلومیته
    والعاقبة للمتقین
    اشنایی با اساتید اخلاق و بزرگان اخلاق و عرفان/ نقل مطالب اخلاقی/داستان هایی از بزرگان/تاریخ اسلام/ حسینیه/زیارت به نیابت در عتبات عالیات/ زیارت زنده حرم های مطهر/اعلام زمان برگزاری جلسات مداحی حاج محمد رضا طاهری/دل نوشته/http://batomigoyam.blogfa.comمراجعه فرمایید
  • طلبه سیرجانی
  • بنام حق
    سلام و ادب
    وبلاگ "آرمان عدالت" اخبار به روز از اوضاع طلبه سیرجانی که این روزها 250اُمین روزِ بست نشینی او در حرم حضرت عبدالعظیم ع شهر ری را شاهد هستیم.
    سر بزنید
  • طلبه سیرجانی
  • دیدار دسته جمعی دانشجویان دانشگاه تهران و اقشار مردمی با طلبه عدالت خواه سیرجانی

    * حضور همه عزیزان امکان پذیر است

    - زمان و مکان حرکت دسته جمعی از دانشگاه تهران به مقصد خیمه عدالت خواهی در جوار حرم شاه عبدالعظیم حسنی (ع) شهر ری: چهارشنبه 8دی 89،ساعت11:30صبح حرکت اتوبوس از درب قدس دانشگاه تهران

    - {12:30 در خیمه – ضلع جنوب شرقی حرم}
  • جانباز از اصفهان
  • نهم دی بر عاشقان و منتظران مبارک باد

    نهم دی شده پرچم ز ره پیروی از نور خدا --- تا که آن حق برسد در ره پیمان خدا

    چرخ بنیان کن تاریخ در این روز شکست -- قلم محکم ابلیس ز ترسیم زمان خوب شکست

    عاشقان مژده وصل است در این عصر و زمان -- منجی حق ، شده در آخر آن طول و زمان
    نهم دی بر ساندیس خوران ولایت مبارک باد
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی