یادداشتهای قاسم بهرامیان

یادداشتهای قاسم بهرامیان
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

راه ارتباطی در پیام رسانها

صفحه و کانال در پیام رسانها

صفحه در اینستاگرام

صفحه در اینستاگرام

آخرین نظرات
  • ۱۹ بهمن ۹۸، ۰۹:۲۳ - علی اصغر
    سلام
پیوندها
بایگانی

تحریف سخنان رهبری در کیهان و جهان نیوز

چهارشنبه, ۲۲ تیر ۱۳۹۰، ۰۹:۵۰ ق.ظ

جهان نیوز، مطلبی را از مهدی محمدی با نام "آدرس تغییر نکرده است" در ستون یادداشت منتشر کرده است.

1- این مطلب که در تحلیل به قول خودشان جریان انحرافی می باشد، نه این روزها که 18 اردیبهشت 90 یعنی بیش از 2 ماه پیش! در سرمقاله کیهان منتشر شده است، یعنی قبل از بیانات رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس، سالگرد امام، قوه قضائیه و فرماندهان سپاه.

2- در حالیکه در همه 10 روز پس از سخنان رهبری در جمع فرماندهان سپاه، کیهان و جهان نیوز هیچ مطلبی در تحلیل و تبیین بیانات ایشان منتشر نکرده اند، بازنشر یک مطلب قدیمی، به وضوح نشان دهنده هدف این سایت در ارائه برداشتی انحرافی و تحریف شده از سخنان اخیر رهبری می باشد. و جالب است که جهان نیوز به جای خودش، از کیهان و مهدی محمدی هزینه کرده است.

3- نکته مهم تر این است که در جایی از یادداشت، نویسنده با تحریف سخنان رهبری در دیدار با دانشجویان در 31/5/89 می نویسد:

«...اما امر ولی این بود که اینها حاشیه ای است و فرع را بر اصل نباید غلبه داد. در این تعبیر پر حکمت دو نکته نهفته بود. اول اینکه ولو اشکالاتی در کار باشد همچنان رویکرد کلان دولت از جاده صواب منحرف نشده است و خطر اصلی در توطئه ای است که دشمنان ترتیب داده اند و اساس انقلاب و نظام را نشانه گرفته است؛ و دوم اینکه رهبری در فرمایش خود به صراحت تایید کردند که «انحرافی» می بینند و حتی بیان آن را هم (اگر مفسده ای نداشته باشد) بی اشکال می دانند اما این انحراف را به آن اندازه که مواجهه با فتنه دشمن بیرونی اهمیت دارد، مهم نمی دانند. وقتی آن جوان دانشجو بلند شد و گفت دل حزب اللهی ها از دست چپ و راست احمدی نژاد خون است، آسان ترین کار برای حضرت آقا این بود که بفرمایند انحرافی در کار نیست و داستان را فی المجلس خاتمه بدهند.»

در حقیقت نویسنده در یک بند از مطلبش، متناقض حرف زده است؛ در نکته اول از «اشکال» و «عدم انحراف از جاده صواب» گفته، ولی در نکته دوم به رهبری نسبت داده اند که ایشان تایید کرده اند که «انحرافی» می بینند!

در حالیکه اصل سخنان رهبری اینگونه است:

«یکى از دوستان گفتند ما از دست چپ و راست رئیس جمهور دلمان خون است. خوب، حالا دل شما خون - که خدا نکند خون باشد - اما به شما عرض بکنم؛ اینها جزو مسائل تعیین کننده و اصلى نیست. ممکن است ایراد و اشکال وارد باشد - من در این مورد هیچ قضاوتى نمیخواهم بکنم - ممکن است کسى به یک شخصى یا به یک کارى ایراد داشته باشد؛ منتها باید توجه کنیم که مسائل را اصلى - فرعى کنیم. مسائل درجه‌ى دوم جاى مسائل اصلى را در انگیزه‌هاى ما، در همت ما، در صرف انرژى‌اى که میشود، نگیرد. من عرضم فقط این است؛ والّا من نه اعتراض میکنم به اینکه شما چرا از زید یا عمرو خوشتان مى‌آید یا بدتان مى‌آید؛ نه، ممکن است خوشتان بیاید، ممکن است بدتان بیاید - ایرادى ندارد - و نه اعتراض میکنم که چرا آن ایراد را یک وقت به شکلى که یک مفسده‌اى نداشته باشد، بر زبان آوردید؛ آن هم به نظرم اشکالى ندارد. فقط توجه کنید که این جاى مسائل اصلى را نگیرد. مسائل اصلى ما چیزهاى دیگرى است.»(دیدار با دانشجویان-31/5/89)

یعنی در کل صحبتهای رهبری، فقط بحث «ایراد و اشکال» احتمالی(که ایشان در جزئیات آن قضاوت نمی کنند) مطرح است و نه انحراف.

چرا این تحریف در بیانات رهبری ایجاد می شود؟

پاسخ روشن است، عنوانی جعل شده است و هر اشکال و ایراد و نقص و ضعف و اختلاف نظری در یک فضای دور از انصاف و اخلاق، تبدیل شده است به «جریان انحرافی». و حال هر چه در بیانات رهبری می گردند، تاییدی که پیدا نمی کنند هیچ، بلکه با صریح تر موضع گرفتن رهبری، کار به تحریف و بایکوت هم می کشد.


در جایی دیگر هم نویسنده کیهان نوشته است:

«از آن روز تا به حال سوال این است که آیا [توسط رئیس جمهور] برای رفع این مسئله و حل آن تلاش شد یا اینکه برعکس مجالی فراهم آمد تا آن مسئله فرعی و حاشیه ای پروژه خود را عملی کند و بدل به «اصل و اساس» دولت شود.»

بیانات اخیر رهبری هنوز هم نشان می دهد که برداشت دوستان اشتباه است و این مساله همچنان فرعی است و اصل و اساس دولت نیز نیست:

«نگوئید فلان ضعف و فلان ضعف وجود دارد. بنده به ضعفها آگاهم. شاید بنده بعضى از ضعفها را هم بدانم که خیلى‌هاى دیگر ندانند. با وجود این ضعفها، آن چیزى که امروز در قوه‌ى مجریه وجود دارد، یک شاکله‌ى خوب و مطلوب است.»(دیدار با نمایندگان مجلس-8/3/90)

و آنچه را بعضی نمایندگان دوست دارند به انحراف نسبت دهند، رهبری به «ضعف» تعبیر می کنند.

و نیز:

« مراقب باشیم دستگاه‌هاى انقلاب سرشان گرمِ کارهاى غیرمفید و احیاناً مضر در این حرکت پیشرونده نشود، که یکى از اینها، همین مسئله‌ى اختلافات است.»(دیدار با فرماندهان سپاه-13/4/90)

تحلیل مفصل آن را در این مطلب ببینید: جریان انحرافی یا «اختلاف عقیده و نظر + حرف غلط»؟

  • قاسم بهرامیان

نظرات  (۶)

سلام. وقتی معیارهای ذهنی افراد و جریانها اصل می شود و جلوتر از رهبری، به تحلیل و جمع بیندی می رسند همین می شود.
یادداشت های شما این امتیاز زا دارد که روشنگرانه است که ذهن مخالف را به تأمل وا می دارد. وبلاگهای دیگر هم باید به دور از تخریب، خط روشنگری را در پیش بگیرند.
  • کلمه نیوز
  • مطلب شما در کلمه نیوز منتشر شد. از ارسال آن در بخش ارسال خبر سپاسگزاریم. اگر یادداشت یا خبر مفیدی از دوستان هم دیدید برایمان ارسال کنید.
    دوست عزیز درود به وجدان و شرفت.
    عالی کار کردی ،اینها نظر رهبری برایشان مهم نیست ،هدف چیز دیگریست.

    اگر میتوانی راجب اقتدارگراها بنویس.
    یا علی





    بهرامیان:

    ممنون از ابراز لطفتان. اما یکی از مواردی که بنده به شدت با آن مخالفم همین لفظ "اقتدارگرا" است. ما می توانیم انتقاد و روشنگری بکنیم، اما چرا باید از ادبیاتی درباره عده ای از هم جبهه ای های خودمان(که هوای نفس یا فهم اشتباه بر آنها غالب شده است) استفاده کنیم که از آن ادبیات، سازمان مجاهدین انقلاب و مشارکت علیه خود ما استفاده می کردند و می کنند؟

    و به این ترتیب هم مرزهای خودمان را کم رنگ کنیم و هم بهانه به دست کیهان و امثالهم بدهیم.
  • سربازان خودسر امام زمان
  • مستندی نفاق آلود با نام ،ظهور بسیار نزدیک است چند ماه پیش فضای مهدویت جامعه را چنان متاثر و حزن ناک کرد که اثر پلید ان تا سالیان سال بر گرده هر منتظر مهدویت خواه خواهد نشست ،چند ماه تحقیق کردم و دهها نقد و سخنرانی راجع به مستند ظهور بسیار نزدیک است را خواندم و چکیده ان را با مطلبی تحت عنوان "پناهیان ،مستند ظهور و چند سوال،به پیش گاه شما تقدیم می کنم تا شاید مورد تایید غایب همیشه حاضر گردد.(مطالب داخل این مقاله مستند است )
    _سربازان خودسر امام زمان _
  • محمد عبدالعلیزاده
  • سلام
    مطالبتون رو خوندم و لذت بردم و البته برام خیلی مفید بود. در همین خصوص هم مطلبی نوشتم با عنوان ولایت مداری آری یا نه؟ که در اون به مطلب شما هم لینک دادم. لطفا مطالعه کنید و نظرتون رو بگید.
    موفق باشید
    یاعلی
    سلام همرزم
    درود و سلام بهت که واقعا خوب و جامع نوشتی.
    ازخودم خجالت کشیدم که جرات نکردم از ترس برچسب خوردن از جماعت مدعی مطلبی بنویسم تا حالا. خدا از سر تقصیرم بگذره.
    متعجبم چه طور رجا منتشر کرده! با من که حسابی شکر آبن سر مطلبی که راجع به "نه دی" نوشته بودم!
    التماس دعا
    مستدام باشی
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی