یادداشتهای قاسم بهرامیان

یادداشتهای قاسم بهرامیان
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

راه ارتباطی در پیام رسانها

صفحه و کانال در پیام رسانها

صفحه در اینستاگرام

صفحه در اینستاگرام

آخرین نظرات
  • ۱۹ بهمن ۹۸، ۰۹:۲۳ - علی اصغر
    سلام
پیوندها
بایگانی

حجت الاسلام علیرضا پناهیان

سیاست‌بازی کردن مقابل نظرات رهبری از مرام اصولگرایی و ولایتمداری به دور است


* تفکر اصولگرایی در مورد ولایتمداران سیاسی به کار می‌رود که علاقه‌مند به خدمت به مردم هستند و ویژگی‌های مطلوبی دارند که این ویژگی‌ها می‌تواند کشور را از بحران‌ها عبور دهد.

* اهمیت ولایتمداری در میان شاخصه‌های اصولگرایی به هیچ وجه یک شعار نیست. ولایتمداری یک حقیقت و ضرورت اجتماعی است که عقل و علم نیز به آن حکم می‌کنند.

* اصلاح‌طلبان عملاً التزامی به ولایت‌مداری نداشتند و در مسائل کلیدی نظام، ولایتمدارانه عمل نمی‌کردند. آنها به جامعه سکولار گرایش داشتند نه به جامعه‌ای که در جمهوری اسلامی ایران و در سایه مردم‌سالاری دینی تعریف شده است.

* انتظار مردم این است که افرادی که دعوی ولایتمداری دارند هم در مقام نظر و هم در مقام عمل به این مسئله التزام جدی داشته باشند.

* ولایتمدار کسی است که نظرات رهبری را به نظر خود ترجیح دهد و در مقابل مواضع ایشان انعطاف پذیر باشد. سیاست‌بازی کردن مقابل نظرات رهبری از مرام اصولگرایی و ولایتمداری به دور است.

* ولایتمداران همواره باید به این مسئله توجه داشته باشند که آیا مواضعشان با دیدگاه‌ها و نظرات رهبری مطابق هست یا خیر، اگر در این تطابق اشکالی مشاهده شد یا ناشی از درک غلط است و یا اینکه ولایتمداری این افراد دچار خدشه است.

* انسان ولایتمدار باید حتی اگر نظری مخالف نظر رهبری دارد، نظر رهبری را ارجح بداند. کسانی که می‌بینند تشخیص‌هایشان مغایر با محیط کلی ترسیم شده توسط مقام معظم رهبری است، باید در ساختار فکری خود تجدید نظر کنند.

* بحث ولایتمداری بحث یک تعصب کورکورانه نسبت به امر ولایت نیست بلکه یک شاخص منطقی است و تبعیت از ولی فقیه برای ما یک رفتار منطقی و برخوردار از عقلانیت محسوب می‌شود. تبعیت از ولایت می‌تواند ما را از حب مقام و هر چیز مذموم دیگر مثل ترس از دشمن بازدارد.

منبع: خبرگزاری فارس - 26/4/90


پی نوشت: کاش همه ما از جمله خبرگزاری فارس که این مصاحبه را انجام داده، روزنامه ایران که آن را منعکس کرده، بعضی آقایان در قرارگاه عمار، و... آن را خوب بشنویم و هر کسی در جستجوی منظور در دیگران نباشد.

مرتبط: هیچ مصلحتی ریختن آبروی افراد را توجیه نمی‌کند

  • قاسم بهرامیان

نظرات  (۲)

بسمه تعالی
با سلام خدمت شما دوست عزیز و سرباز ولایت
اگر در متن بیشتر دقیق شوید بنده نیز همین مطالب شما رو گفته ام .اینکه نباید برش هایی از حرف های رهبری را مد نظر قرار داد و همه مطالب را در کنار هم دید.اون قسمت از سخنان ایت الله مصباح رو که تکذیب شده رو بنده نیز تکذیب کردم.در اخر از شما ممنون که در بحث ما شرکت کردید.اگر مایل به تبادل لینک بودید ما رو با خبر کنید
سلام
مطلب شما در نقد برهان به دلیل درج مطلب «آیا حمایت رهبری از احمدی نژاد گزینشی و خاص بود؟ » دریافت کردیم نقد قابل تاملی بود برهان انشاءا... این نقدرا منتشر می کند
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی