یادداشتهای قاسم بهرامیان

یادداشتهای قاسم بهرامیان
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

راه ارتباطی در پیام رسانها

صفحه و کانال در پیام رسانها

صفحه در اینستاگرام

صفحه در اینستاگرام

آخرین نظرات
  • ۱۹ بهمن ۹۸، ۰۹:۲۳ - علی اصغر
    سلام
پیوندها
بایگانی

آقا! آبرویمان رفت!

يكشنبه, ۳ خرداد ۱۳۸۸، ۱۱:۲۱ ق.ظ

آقا! آبرویمان رفت!

یک عده‏اى اعتراض میکنند آقا! چقدر میگوئید مرگ بر فلان، مرگ بر فلان. اعتراض میکنند چرا جنایات آمریکا را یا صهیونیستها را یا هم‏پیمانانشان را در تریبونهاى جهانى علنى مطرح میکنید. باید مطرح کرد، باید گفت. ملتها درس میگیرند. من به شما بگویم این را - اگر چه نمیتوانیم این را اثبات بکنیم اما من میدانم، این را بالعیان مشاهده کردم - برخى از کشورهاى استقلال یافته و آزاد شده - از جمله یکى از کشورهاى معروف آفریقا - از ایران الگوگیرى کردند؛ همان روشى را که در دوران انقلاب در ایران اعمال شده بود، آن روش را به کار بردند. این جا بهشان گفته شد. سران انقلابیونشان آمده بودند این جا؛ به آنها گفته شد که امام از این روش استفاده کرد؛ رفتند و همان روش را اعمال کردند و توانستند استقلال بگیرند و توى کشور خودشان، آپارتاید را نابود کنند.

ملتها الهام میگیرند، دولتها یاد میگیرند و رهبران ملى تشجیع میشوند، وقتى مى‏بینند یک ملت این جور ایستاده است. چرا ما خجالت بکشیم؟ قبل از پیروزى انقلاب در دوران طاغوت، اگر توى یک جمعى - که مثلاً داشتند با همدیگر توى خیابان راه میرفتند، یا توى فرودگاه منتظر پرواز بودند، یا مثلاً یک گوشه‏اى از دانشگاه گیر افتاده بودند - یکى‏شان میخواست نماز بخواند، این قدر این کار غیر مأنوس بود که آن کسانى که همراهش بودند میگفتند: نماز میخوانى؟! آبروى ما رفت! نماز خواندن مایه‏ى آبرو ریزى بود! این بود؛ شما جوانها آن روزها را ندیده‏اید؛ ما دیده‏ایم. اگر یک جوان نمازخوانى در یک منطقه‏ى جلوى چشم و یک مرکز عمومى، میایستاد نماز میخواند، رفقایش خجالت میکشیدند و میگفتند آبروى ما را بردى. اگر در یک اجتماع عمومى - که بنا بود چند نفر سخنرانى کنند - سخنران، اول سخنرانى میگفت بسم اللَّه الرّحمن الرّحیم، رفقایش خجالت میکشیدند و سرشان را پائین مى‏انداختند!
امروز و در دوران عظمت اسلام، سربلندى نظام اسلامى و سربلندى ملت ایران به خاطر مواضع ضد استکبارى‏اش، آدم مى‏بیند اگر کسى در تریبونهاى جهانى در مقابل آمریکا و اسرائیل و صهیونیسم و هم‏پیمانانشان بایستد و صریح حرف بزند، یک عده‏اى این جا خجالت میکشند! دست به دست هم میمالند ومیگویند: آقا! آبرویمان رفت! مثل همان خجالت کشیدنى که در دوران طاغوت، از نماز خواندن یکى میبردند. چرا خجالت بکشیم؟! مواضع صریح ملت ایران - و بخصوص جوانها - در مقابل ظلمها و ستمهاى بین المللى هرگز نبایستى متوقف بشود.

(بیانات مقام معظم رهبری در دیدار استادان و دانشجویان کردستان-88/2/27)

  • قاسم بهرامیان

نظرات  (۲)

سلام

قاسم جان اتفاقا زمان طاغوت کسی نماز می خواند دیگران حتی نگاهش هم نمی کردند.(چون عادی بود وحتما از روی خلوص نیت)
ولی امروز اگر کسی نماز می خواند اکثرا فکر می کنند که این کار برای ریا و تطاهر است.(چون دل وعمل مردم یکی نیست)
همه اینها از برکت انقلاب و البته عملکرده نظام است.
  • یه بنده خدا
  • در جواب آقا وحید باید گفت اینکه یک عده ای برای ریا و تظاهر شاید نماز بخوانند قابل انکار نیست. قبل از انقلاب هم در جمعهای مومنان شاید ریا اتفاق می افتاد. اما اینکه در مقیاس کل جامعه بسنجیم، اگر نسبت «نماز جماعت» شرکت کنندگان به کل جمعیت بیرون مساجد را بسنجیم می بینیم نسبت پایینی است. امروز هم شما اگر در اصل نماز خواندن حجالت نکشید، اما در اول وقت خواندن آن و با جماعت خواندن آن، هنوز گاهی خجالتها و اهمالهایی وجود دارد.
    مضاف بر آن، این مثالی بود برای آن نتیجه گیری. این شبها اگر سخنان نامزدهای انتخاباتی را پیگیری کنید می بینید که از رضایی گرفته تا میرحسین و کروبی مدام از مذمت تندروی و آبروریزی در سیاست خارجی صحبت می شود. تندروی یعنی شجاعانه صحبت کردن و آبروریزی یعنی همان که احمدی نژاد در ژنو انجام داد و رهبری هم در این صحبت به ظرافت آن را تایید می کنند. آن وقت جناب میرحسین بعد از اجلاس ژنو گفت چرا باید جایی رفت که آبروی ملت ایران برود.
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی