یادداشتهای قاسم بهرامیان

یادداشتهای قاسم بهرامیان
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

راه ارتباطی در پیام رسانها

صفحه و کانال در پیام رسانها

صفحه در اینستاگرام

صفحه در اینستاگرام

آخرین نظرات
  • ۱۹ بهمن ۹۸، ۰۹:۲۳ - علی اصغر
    سلام
پیوندها
بایگانی

میر کاظمی،وزیر بازرگانی، به انتقادهای انتخاباتی علیه دولت نهم پاسخ داد و معتقدین به تجارت حواله‌ای را به مناظره فراخواند

 

رشد فوق‌العاده صادرات غیر نفتی،

سهم 11.5 درصدی کالاهای مصرفی از واردات،

صعود 17رتبه‌ای صادرات در جهان،

صادرات میوه دو برابر واردات

و گرانتر بودن میوه در نوروز 84 نسبت به امسال

 

مسعود میرکاظمی ، وزیر بازرگانی، در یک نشست خبری:

  • هیچ گاه در برنامه‌های پنج ساله اهداف برنامه محقق نشده است اما در برنامه چهارم علیرغم تحریمها و حرکت‌هایی که می‌خواست ایران منزوی شود، در صادرات غیرنفتی 144 درصد جلوتر از برنامه هستیم.

     

  • میزان صادرات در دولت نهم بیش از سه برنامه گذاشته بوده است. به طوری که در مجموع برنامه‌های اول، دوم و سوم صادرات غیرنفتی 53 میلیارد دلار بوده، در حالی که در 4 سال دولت نهم صادرات غیرنفتی 57.5 میلیارد دلار بوده است.

     

  • در برنامه دوم و سوم نسبت صادرات به واردات 22 درصد بوده، در برنامه چهارم این نسبت بدون میعانات 31 درصد و با میعانات 39 درصد بوده است. (یعنی عدد مطلق صادرات و واردات مهم نیست، بلکه نسبت بین این 2 مهم است)

     

  • فقط 11.5 درصد کل واردات سال گذشته، کالاهای مصرفی بوده است:

    افزایش واردات برای کشور ننگ نیست. چرا که قانون برنامه چهارم مبتنی بر توسعه فضای رقابتی است و واردات کشور در سال گذشته 68.1 درصد کالاهای واسطه ای، 20.8 درصد کالاهای سرمایه ای و 11.5 درصد کالاهای مصرفی بوده است.

     

  • قابل توجه جناب میرحسین: صادرات سیب و مرکبات دو برابر واردات آن

    در 4 سال گذشته 551 هزار تن سیب و مرکبات وارد کشور شده، در حالی که صادرات آن یک میلیون و 171 هزار تن بوده است که دلیل آن کاهش تعرفه فصلی و ایجاد فضای رقابتی در کشور است.

     

  • نوروز 84 میوه از امروز گرانتر بود. وزیر بازرگانی با بیان این مطلب اظهار داشت: چرا باید به سال‌های قبل بازگردیم و یخچال را در مساجد توزیع کنیم و برای خرید تلویزیون حواله صادر کنیم.

     

  • ‌اگر واردات نباشد قیمت برنج مازندران کیلویی 8 هزار تومان می‌شود

    واردات برنج در سال 71 یک میلیون و 159 هزار تن، در سال 73 یک میلیون و 146 هزار تن، سال 77 یک میلیون و 150 هزار تن، سال 81 یک میلیون و 77 هزار تن، سال 83 یک میلیون و 133 هزار تن و در سال 86 یک میلیون و 67 هزار تن بوده است.

    سال 86 برنج صدری 1321 تومان، سال 85، 1467 تومان سال 86 ، 1725 تومان و در سال 87، 2854 تومان بوده یعنی قیمت برنج جهانی 65.5 درصد رشد داشته است در چنین وضعیتی آیا می‌توان جلوی واردات برنج را گرفت و نسبت به افزایش قیمت بی تفاوت بود.

     

  • من تعجب می‌کنم آنها که واردات را می‌بینند چرا صادرات افتخارآفرین را نمی‌بینند آیا می‌توان طبق برنامه چهارم واردات نداشته باشیم؟ خوب خودتان برنامه چهارم را تصویب کردید.

     

  • نسبت به گذشته صدور خدمات فنی مهندسی 20 برابر شده و امروزه به بیش از 190 کشور خدمات فنی و مهندسی صادر می‌شود.

     

  • صعود 17 رتبه ای در صادرات

    طبق آمار سازمان جهانی تجارت رتبه ایران در صادرات به 23 جهان رسید و در کشورهای در حال توسعه با 17 درجه صعود به رتبه 20 رسیده است.

منبع: خبرگزاری فارس – 88/3/3

 

در حاشیه خبرها:

البته اصلاً دلتان را به این آمارها خوش نکنید.
چون مخالفان حرفه‌ای دولت به راحتی می گویند دروغ است!
چون باورشان نمی‌شود که کاری انجام شده است.

 

  • قاسم بهرامیان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی