یادداشتهای قاسم بهرامیان

یادداشتهای قاسم بهرامیان
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

راه ارتباطی در پیام رسانها

صفحه و کانال در پیام رسانها

صفحه در اینستاگرام

صفحه در اینستاگرام

آخرین نظرات
  • ۱۹ بهمن ۹۸، ۰۹:۲۳ - علی اصغر
    سلام
پیوندها
بایگانی

جریان انحرافی، احمدی نژاد و معیارهای دوگانه

دوشنبه, ۱۴ اسفند ۱۳۹۱، ۰۶:۰۱ ب.ظ

بحث سیاسی پیرامون جریان انحرافی داغ داغ است. مطلبی نوشته بودم در تیرماه 1390 پیرامون آنچه رهبری می گویند و آنچه مدعیان اصولگرایی و پیروی از ولایت و عمارگری. خواندن این مطلب را به جدّ دوباره توصیه می‌کنم:

جریان انحرافی یا «اختلاف عقیده و نظر + حرف غلط»؟

و اضافه کنید به یادداشت فوق سخن رهبری در دیدار امسال با دولت در شهریور 91 را که بر خلاف آن چیزی است که مدعیان تبعیت از رهبری ترویج می‌کنند که تنها دولت نهم خوب بود و دولت دهم به انحراف کشیده شده است:

« یک بخش دیگر از این نقاط قوّتى که به نظر من روى آن باید تکیه کرد، مسئله‌‌ى برجسته شدن ارزشهاى انقلاب است. در این سالهائى که دولت نهم و دولت دهم بر سر کار بودند تا امروز، گفتمان انقلاب و ارزشهاى‌‌انقلاب و چیزهائى که امام به آن توصیه میکردند و ما آنها را از انقلاب آموختیم، خوشبختانه کاملاً برجسته شده: مسئله‌‌ى ساده‌‌زیستى مسئولان، استکبارستیزى، افتخار به انقلابیگرى.»(دیدار با دولت-2/6/91)

 

این یادداشت را که مرور می کردم دیدم چند نکته هم در پایان آن وجود دارد که اتفاقا مرتبط است با حوادث اخیر مجلس و نظر فصل الخطاب مقام معظم رهبری.

رهبری به درستی و مطابق مواضع صریح قبلی اشان اقدام رئیس جمهور را خلاف شرع و اخلاق و قانون اعلام کردند، ولی یک نکته مغفول واقع شد و آن اینکه عده ای مدعی اینطور وانمود می کنند که گویا این اصل کلی مطرح شده از طرف رهبری که «زیر سوال بردن یک قوه با استناد به مطالب اثبات نشده در دادگاه، خلاف شرع و اخلاق و قانون است» تنها یک مصداق دارد و آن هم عمل احمدی نژاد است و این همه به اصطلاح افشاگری علیه دولت و مسوولین دولتی و مشایی و جریان به اصطلاح انحرافی اصلا مصداق این اصل نیست و در نتیجه اینها مطیع ولایت و عمار هستند و ذره‌ای زاویه با ولایت ندارند.

سخن رهبری یک اصل است و هر کسی اینگونه عمل کند خلاف شرع و اخلاق و قانون انجام داده است، می‌خواهد رئیس قوه باشد، روحانی معروف باشد، امام جمعه باشد، سردار باشد، نماینده مجلس باشد، برادر رئیس جمهور باشد، مدیر مسوول روزنامه منصوب شده از طرف رهبری باشد،... .

آقایان! همه خطا دارند، رئیس جمهور هم خطا دارد، اما خیلی انحراف است که عیوب خودمان را نبینیم ولی عیوب دیگران را بزرگ کنیم و تعمیم دهیم و برچسب بزنیم.

انشاء الله مطلبی مستند خواهم نوشت از این خلاف شرع و اخلاق و قانون‌ها. ولی فعلا تامل در این یک مورد از رئیس قوه قضائیه مفید خواهد بود:

آیت‌الله آملی‌لاریجانی در جلسه 18/11/91 مسوولان عالی قضایی اظهار کرد: آن‌چه که در روز یکشنبه در مجلس رخ داد، به کام ملت بسیار تلخ بود و اینجانب با این‌که نسبت‌های داده شده به قضات محترم قوه قضاییه و نمایندگان محترم مجلس و روسای قوا را کذب و افترا و برخلاف تمام موازین شرعی و قانونی و جرم می‌دانم، فعلا به خاطر مصالح نظام و تبعیت از اوامر مقام معظم رهبری (دامت برکاته) سکوت می‌کنم و در فرصتی دیگر به تفصیل درباب آن سخن خواهم گفت و ماهیت جریان انحرافی و فتنه و فساد اقتصادی و عقیدتی و عملی آنان را فاش خواهم کرد.(رجانیوز-18/11/91)

یک سوال: اتهامات «انحرافی»، «فساد اقتصادی»، «فساد عقیدتی و عملی» که ایشان تلویحاً به افراد موجود در دولت که موضوع انتقاد ایشان درباره حوادث مجلس است نسبت می‌دهند و دولت را تضعیف می‌کنند، در کدام دادگاه اثبات شده است؟ آیا این اقدام با صدر اظهارات ایشان در ادعای تبعیت از رهبری مطابقت دارد؟!


وقتی احمدی نژاد بنی صدر می شود

  • قاسم بهرامیان

نظرات  (۲)

سلام
با نگرش حاکم در میان به اصطلاح اصولگرایان و عمار پنداران آنچه که واضح است این است که هر چه رزیله سراغ داریم به دولت و اعوان و انصار آن نسبت دهیم و آنچه از حسنات سراغ داریم به نام اخوان محترم رئیس قوا و مخالفین دولت از صدر تا ذیل بزنیم بلکه پازل تخریب همه جانبه ی دولت تکمیل شود و دل حضرات خنک شود. ته مطلب هم اظهار ولایتمداری کنیم تا عریضه خالی نماند.قیامت هم که اساسا یک لفظ بی معناست محض ترساندن عوام الناس.
دست مریزاد.
موفق و منصور باشید همواره
  • سلمان آنلاین
  • سلمان آنلاین:

    ممنون که اطلاع دادید. اصلاح شد.
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی