یادداشتهای قاسم بهرامیان

یادداشتهای قاسم بهرامیان
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

راه ارتباطی در پیام رسانها

صفحه و کانال در پیام رسانها

صفحه در اینستاگرام

صفحه در اینستاگرام

آخرین نظرات
  • ۱۹ بهمن ۹۸، ۰۹:۲۳ - علی اصغر
    سلام
پیوندها
بایگانی

راهبرد انتخاباتی دولت و گزینه های مطرح

جمعه, ۶ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۰۷:۵۷ ب.ظ

حضور دولت با گزینه حداکثری؛ تضمین کننده پیروزی در انتخابات یازدهم

نامه انتخاباتی انجمن دانش آموختگان علوم اجتماعی دانشگاه تهران به دکتر احمدی نژاد

  • آقای مشایی از جهات مختلف دارای مطلوبیت های فراوانی از نگاه جنابعالی می باشد. اما با احترام به نظر رئیس جمهور محترم و با اذعان به غیرواقعی بودن تخریب ها و توهین ها و شایعات صورت گرفته، متاسفانه ایشان دارای «ظرفیت منفی» قابل توجهی در میان بخش مهمی از هواداران جنابعالی بوده و بدون شک با ورود در انتخابات، این تخریب ها «عمیق تر» و «شدیدتر» خواهد شد.
  • از حیث پایگاه اجتماعی نیز - بر اساس شواهد و نظرسنجی های موجود - با ورود ایشان، ظرفیت واقعی دولت در انتخابات که عمدتاً حول محور شخصیت جنابعالی شکل می گیرد به «نصف» کاهش می یابد. قابل توجه اینکه این کاهش ظرفیت در نقاط مختلف (مراکز استان ها، شهرهای کوچک و روستاها) مشاهده می شود.
  • با ملاحظه «ابهامات» شکل گرفته پیرامون ایشان و ظرفیت بالا در کسب «آرای منفی»، معرفی آقای مشایی بعنوان گزینه دولت، مجموعه ای از تعارضات دولت با بدنه فعال خود، تعارض با نهادهای نظام، تعارض با نخبگان، تعارض با متدینین و... را بدنبال خواهد داشت.
  • از سویی دیگر چنانچه دولت بخواهد با در نظرگرفتن همه این ملاحظات، بر نظر خود درباره ورود ایشان «پافشاری» نماید، ظرفیت های دولت با اُفت ناگهانی روبرو شده و اصطلاحاً به «خودکشی سیاسی» دولت منجر می شود.

 

  • آقای نیکزاد قابلیت کسب آرای طیفی از مردم را دارد که از خدمات اقتصادی دولت (یارانه و مسکن مهر و ...) بهره مندی می باشند و عمدتاً ساکنین شهرهای کوچک و روستاها می باشند. اگر چه ورود دولت با آقای نیکزاد به انتخابات ، سطوح چالش دولت را با نهادهای نظارتی انتخاباتی تا حد زیادی کاهش می دهد و تکیه بر عملگرایی ایشان از مزیت های نسبی بر دیگر نامزدها می باشد ، اما لازم است گزینه دولت دارای ابعاد جامع تری باشد. در میان ضعف های جدی این گزینه حداقلی ، عدم بهره مندی ایشان از خصلت گفتمانی است که باعث ریزش نخبگانی دولت در ابعاد وسیع تر می شود.
  • برای انتقال ظرفیت های اساسی جنابعالی به نامزد دولت، بایستی فرد مزبور از ظرفیت های «شخصیتی» و «گفتمانی» حداقلی بهره مند باشد تا بتوان ظرفیت های جاری را به وی انتقال داد و در این میان آقای دکتر الهام  بعنوان بهترین گزینه مصداقی دولت ، شناخته می شوند. عمده خصوصیات ایشان را می توان در سه محور الف) «ظرفیت های شخصیتی» ب) «ظرفیت های نخبگانی و گفتمانی»  و ج) «ظرفیت های نزدیکی به دولت» خلاصه نمود.

متن کامل نامه

  • قاسم بهرامیان

انتخابات یازدهم

نظرات  (۲)

سلام
نکات درست، مهم و تامل برانگیزی است امیدوارم در تصمیمات اثر گذار باشد.
موفق و منصور باشید همواره
  • ابراهیم خدادی
  • دعا کنید تا آخر عمر دولت ایشان حرکتی انجام ندهند و عاقبت بخیر شوند توجه شمار ا به نکات کلیدی و کدهای داده شده امروز رهبری جلب مینمایم همینکه امروز تا این حد ملاحظه در دولت را قبول کردید جای شکرش باقی است مابقی مسائل را وچهره واقعی ایشان و دولت را باید بعد از کار دولت فعلی ببینید
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی