یادداشتهای قاسم بهرامیان

یادداشتهای قاسم بهرامیان
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

راه ارتباطی در پیام رسانها

صفحه و کانال در پیام رسانها

صفحه در اینستاگرام

صفحه در اینستاگرام

آخرین نظرات
  • ۱۹ بهمن ۹۸، ۰۹:۲۳ - علی اصغر
    سلام
پیوندها
بایگانی

نگاهی به آن روی سکه دیدگاههای رضایی2

جوانان و برنامه‌های اقتصادی

این روزها محسن رضایی خود را یک کاندیدای بااخلاق، برنامه‌دار، نجیب و مقتدر معرفی می کند که با هر یک از این ویژگیها یکی از 3 نامزد را حذف می‌کند. بعد از مناظره احمدی‌نژاد و موسوی، وقتی مناظره موسوی و رضایی برگزار شد، طرفداران رضایی در فضای فکری خودشان به‌به و چه‌چه راه انداختند و به قول خودشان اخلاق و منطق این دو را در مقابل هتاکی احمدی نژاد قرار دادند. بعد هم معلوم است که موسوی و کروبی که برنامه ندارند، احمدی‌نژاد که هم «جیز» است و هم «هتاک»، پس نتیجه اخلاقی‌اش آن می‌شود که فقط برادر محسن خوب است.

خلاصه‌ آنکه محسن رضایی یک کاندیدای بااخلاق و برنامه‌دار است که کسی را تخریب نمی‌کند(یعنی به کسی جز احمدی‌نژاد اصلاً کاری ندارد و البته برای اینکه خیلی ضایع نشود 2 تا نقد هم به موسوی و کروبی می‌زند)، پس طبیعی است که به او کاری ندارند، با همه خوب است، با همه ائتلاف می‌کند، همه در خط انقلابند، همه به آرمانهای امام که در صحیفه آمده(نه در ذهن آقایان) معتقدند و در راه آن جهاد می‌کنند، همه سخنان رهبری را فصل الخطاب می‌دانند، هیچ انحرافی در شیوه مدیریتی و شیوه زندگی و منش مسوولان بخصوص بعد از رحلت امام پیدا نشده است، رهبری اصلاً از این حرفها نزده است، شیوع اشرافیگری در یک دوره و نفوذ سکولاریسم در دوره بعدی به تعبیر صریح رهبری اصلا اتفاق نیفتاده است، خلاصه همه خوبند و فقط روشهای اقتصادی اشتباه بوده است و او آمده تا «معمار نوین اقتصاد ایران»! باشد(البته من نفهمیدم معمار قدیمی که بوده است؟!). البته یادمان نرود که این «همه» که گفتم شامل احمدی‌نژاد نمی‌شودها! البته یادم رفت که رضایی به دولت نهم هم اصلاً کار ندارد، فقط می‌گوید راه این دولت به سمت «پرتگاه» است، همین!(منبع)

با مقدمه فوق می‌خواهم نگاهی بیندازم به قسمت دوم آن سوی دیدگاههای محسن رضایی.

 

ج) استفاده از جوانان

آقای رضایی مدام این روزها از لزوم سپردن کارها به نسل دوم و سوم سخن می‌گویند. از اینکه چرا در این سالها باکری و باقری وهمت و زین الدین تحویل جامعه داده نشده‌اند، اظهار تاسف می‌نمایند و بعنوان ناجی ایران این کار را هم می‌خواهند انجام دهند.

سوال از ایشان این است که با این همه دید کارشناسی عمیق، باکری‌ها و همت‌ها و زین‌الدین‌ها و چمران‌ها را نمی‌بینند؟ از دولت نهم صرف نظر می‌کنیم، اما آیا دانشمندان جوان هسته‌ای و رویان و داروسازی و پزشکی و هوافضا و علوم پایه و... که دارند قدرت علمی ایران را مجاهدانه افزایش می‌دهند کمتر از آن شهدا هستند؟ خیلی جالب است شعار جوانها را دادن و همین جوانها وتواناییهای بروز یافته‌اشان را ندیدن!

 


د) برنامه‌های اقتصادی

آن چیزی که ایشان بعنوان برنامه اقتصادی ارائه کرده‌اند، شامل موارد زیر می‌شود:

مدیریت اقتصادی، تاثیر بر کیفیت زندگی مردم بنحو شایسته، تکیه بر تولید و اشتغال، ایجاد صندوق توسعه ملی، اهمیت بیشتر به ایرانگردی و جهانگردی، سامان مدیریت کشور با خلق 8 تا 9 مزیت نسبی در کنار نفت و گاز، تحول در اقتصاد و فرهنگ و اصلاح سیاست، آزادی اقتصادی و رقابت به جای انحصار، تعویض ریل اقتصاد، تشکیل دولت چابک و الکترونیک، تشکیل 9 فدرال اقتصادی و... (منبع1 ، منبع2 ، منبع3)

«دولت ائتلافی کارآمدی را از همه نخبگان کشور بوجود می آوریم و اولین کار ما نجات اقتصاد کشور از فقر و بیکاری و گرانی و عقب ماندگی ها هست و پس از آن یک جهش اقتصادی را در کشور شروع می کنیم.» (همان) {ببخشید شما چند سال قراره رئیس جمهور باشید؟ به راحتی اولین کار را انجام میدهیم و فقر و بیکاری و... را از کشور بیرون می کنیم، بعد می‌رویم سراغ بعدی. شعار نمی دهیم ها!}

«من اطلاع دارم که در بسیاری از خانواده ها جوانان بیکار وجود دارد {عجب!} اولین بحث در بیکاری این هست که فقر زدایی را جایگزین فقیر زایی می کنیم. راه حل: ایجاد اشتغال و درآمد برای مردم، سوق دادن یارانه ها بسوی تولید و اشتغال، شناسایی بنگاههای موفق و پر کردن ظرفیتهای خالی آنها، افزایش مهارت نیروی کار، هدایت منابع مالی بسوی اشتغال مولد و پایدار.» (همان)

 

آیا اینها واقعاً برنامه است؟ گاهی فکر می‌کنم گویا آنقدر آقایان در مجمع نشسته‌اند و چشم‌انداز و سیاستهای کلی تهیه کرده‌اند، حالا هم که می‌خواهند مثلاً برنامه دهند سیاستهای کلی را تکرار می‌کنند. همه چیز را با هم می‌خواهند درست کنند، یک ناجی کامل. خودشان هم باورشان شده است. حرفهای کلی زدن و سیاستهای کلان را مطرح کردن که فایده ندارد، باید برنامه اجرایی ارائه داد. تقریباً همه این مواردی که ایشان مطرح کرده‌اند را بروید به آقای احمدی‌نژاد بگویید، می‌گوید من هم اینها را قبول دارم. مهم روش اجرایی است.

آنقدر از فضای ذهنی مردم دور شده‌اند که نمی‌دانند وقتی شما مدعی هستید همه چیز را می‌خواهید درست کنید و برنامه اجرایی هم ارائه نمی‌دهید، مردم برعکس شک می‌کنند. الان دولت نهم برای به قول آقای رضایی از چاله درآوردن اقتصاد کشور برنامه اصلاح ساختارهای اداری و طرح تحول اقتصادی در 7 محور را آماده روی میز دارد و در برخی از آنها لایحه هم فرستاده است. شما اگر مدعی هستید بهتر می‌توانید باید طرح اجرایی ارائه کنید.

 

ادامه دارد...

  • قاسم بهرامیان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی