یادداشتهای قاسم بهرامیان

یادداشتهای قاسم بهرامیان
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

راه ارتباطی در پیام رسانها

صفحه و کانال در پیام رسانها

صفحه در اینستاگرام

صفحه در اینستاگرام

آخرین نظرات
  • ۱۹ بهمن ۹۸، ۰۹:۲۳ - علی اصغر
    سلام
پیوندها
بایگانی

پاسخ به هشت شبهه انتخاباتی

شنبه, ۳۰ خرداد ۱۳۸۸، ۰۴:۴۲ ق.ظ

پاسخ به هشت شبهه انتخاباتی

خبرگزاری جمهوری اسلامی : تمسک رقیب غیر پیروز به روش‌های غیرقانونی اعتراض نسبت به اشکالات موردنظرش به روندبرگزاری انتخابات،پایتخت وبعضی شهرهای کشور راطی هفته گذشته دستخوش تحرکات قانون گریزانه وفرصت طلبی عناصر علاف واوباش ساخت و خسارات زیادی به اموال و فرصت های مردم ودولت واردکرد.

سوالات:

1- تعداد واجدین شرایط رای دادن کمتر از میزانی بوده که وزارت کشور اعلام کرده است؟

2- چرا درحالی که 46میلیون و 200هزار رای دهنده وجود دارد 58میلیون تعرفه رای چاپ شده است؟

3- چرا برای برخی از نمایندگان کاندیداها برای رفتن پای صندوق کارت صادر نشده است؟

4- چرای برخی کاندیداها پیش از شمارش آرا اعلام پیروزی کردند؟

5- چرا وزارت کشور تجمیع را به صورت رایانه ای انجام داد و نتایج را به صورت آنلاین اعلام می نمود؟

6- چرا در برخی شعبه ها تعرفه رای کم آمده است؟

7- چرا از ساعت 9 تا 14 روز 23 خرداد وزارت کشور آمار جدیدی ارائه نکرد؟

8 - چرا در انتخابات "تقلب گسترده" شده است؟

میرحسین موسوی که بیشترین نقش را در انجام این تحریکات خسارت بار داشته در اصلی ترین شکوائیه اش نسبت به نتایج انتخابات شکوهمند 22 خرداد به نکاتی اشاره کرد که در ذیل به مرور این شبهات و پاسخ به آنها می پردازیم:

1- تعداد واجدین شرایط رای دادن کمتر از میزانی بوده که وزارت کشور اعلام کرده است؟

پاسخ :
تعداد واجدین شرایط براساس محاسبات آماری برپایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن مرکز آمار ایران می باشد. به این مفهوم که سرشماری هر 10 سال یکبار در ایران توسط مرکز آمار انجام می گیرد و بر پایه نتایج سرشماری و با برآوردهای سالانه از جمعیت کل کشور میزان واجدین شرایط با محاسبات آماری تخمین زده می شود که به واقعیت جامعه بسیار نزدیک است. قابل ذکر است که این روال در تمام انتخابات ملاک عمل بوده و کارشناسان و خبرگان آماری نیز شبهه ای براین امر ندارند.

2- چرا درحالی که 46میلیون و 200هزار رای دهنده وجود دارد 58میلیون تعرفه رای چاپ شده است؟

پاسخ:
چاپ تعرفه های رای گیری با نظارت شورای نگهبان صورت می گیرد ودر هر انتخابات به علت تسریع در عملکرد اجرایی و توزیع مناسب تعرفه های رای گیری در شعب شهری و روستایی سراسر کشور تعدادی تعرفه اضافه چاپ می شود. اصل همترازی درتعداد تعرفه - یعنی چاپ تعرفه ها به تعداد دقیق واجدین شرایط - از آن جهت امکان پذیر نیست که جمعیت در گردش ومسافر قابل تخمین مکانی نیستند.
با چاپ تعرفه به تعداد بیشتر ، ضریب امکان حضور مردم و مشارکت اجتماعی بالاتر خواهد رفت. نکته دوم اینکه موضوع تازگی ندارد و در تمام دوره های انتخابات برگزار شده در کشور این اصل رعایت گردیده است و تعدادی تعرفه اضافی چاپ شده است. نکته سوم اینکه این کار یکی از امور اجرایی معمول در عرصه انتخابات است و در تمام کشورهایی که از سیستم رای گیری کاغذی استفاده می کنند رایج و عرف است .

3- چرا برای برخی از نمایندگان کاندیداها برای رفتن پای صندوق کارت صادر نشده است؟

پاسخ:
تنها دلیل عدم صدور کارت برای نمایندگان کاندیداها برای حضور پای صندوق های رای
عدم تکمیل مدارک آنها بوده است. برخی کاندیداها سعی دارند قصور و کوتاهی خود را به پای وزارت کشور بگذارند، چرا که مهلت تحویل مدارک نمایندگان جهت صدور کارت تا 3/88/17 بوده لیکن وزارت کشور حسن نیت به خرج داده و حتی تا روز 3/88/18 نیز مدارک نمایندگان کاندیداهای معترض را به صورت دستی از ستادهای کاندیداهای معترض پذیرفته است.
قابل ذکر است که در شهر تهران برای نمایندگان آقای موسوی به علت نقص مدرک و پایبندی به قانون کارت تنها 300نماینده صادر نشده است که علت اصلی آن هم نقص مدارک بوده است ولی برای کاندیدای پیروز انتخابات 700 کارت به علت نقص مدارک صادر نشده است.
بنابراین تعداد نمایندگان کاندیدای معترض بیش از نمایندگان کاندیدای پیروز پای صندوق های رای بوده است.
نکته قابل قابل توجه دیگر این است که براساس آمار تعداد کارت های صادر شده آقای موسوی در 89 درصد صندوق های رای کل کشور نماینده داشته است. این درحالی است که احمدی نژاد در 72درصد، کروبی 29/5درصد و رضایی 12درصد صندوق ها نماینده داشته اند.
قابل قبول است که آقای موسوی در مورد صندوق هایی که ناظر نداشته اند دارای شک و شبهه باشد. این شک کاملا معقول ومنطقی است اما راه حل برطرف شدن آن این است که ایشان خواستار بازشماری تعدادی از این صندوق ها بصورت تصادفی شوند و نتایج آنها را با صندوق هایی در همان منطقه و شهر مقایسه کنند که در آنجا ناظر داشته اند و ببینند که آیا چنان تفاوت فاحشی وجود دارد یا خیر. قطعا ایشان می دانند که برای انکه 10 میلیون رای جابجا شود بطور متوسط 10 هزار صندوق می بایست کاملا دارای آرا واژگون شده باشد.
شناسایی و پیدا کردن این 10 هزار صندوق اصلا کار دشواری نیست خصوصا برای جناب آقای محتشمی رییس کمیته صیانت آقای موسوی که خود در زمینه تخلف انتخاباتی در مقام وزیر کشور دارای سوابق قابل توجه هستند.
برای اینکه درباره آقای محتشمی بیشتر بدانید یادآوری می کنیم که در انتخابات سومین دوره مجلس شورای اسلامی جناح حامی دولت مهندی موسوی با سوار شدن بر موج تبلیغاتی بر محور دو تایی "اسلام ناب - اسلام آمریکایی" که بطور کلی توسط حضرت امام ره بیان شده بود جمع کثیری از روحانیون باسابقه انقلاب را به داشتن "اسلام آمریکایی" متهم کردند تا بتوانند فهرست مجمع روحانیون مبارز تازه تاسیس را بجای فهرست جامعه روحانیت مبارز به مجلس بفرستند.
در این انتخابات که آقای محتشمی - وزیر کشور - مجری انتخابات بود گزارش های فراوانی مبنی بر تخلف در صندوق های رای وجود داشت. شورای نگهبان از تایید انتخابات خودداری کرد و به بازشماری برخی صندوق ها پرداخت که در موارد زیادی تخلف مجریان محرز شد.
دولت آقای موسوی با مراجعه به رهبر انقلاب خواستار مداخله ایشان در انتخابات و استفاده از حکم ولایی جهت تایید انتخابات شد.
با توجه به "شرایط حساس کشور" در نهایت امام راحل ره با صدور حکمی خواستار پایان یافتن بازشماری آرا شده و پرونده رسیدگی قانون شورای نگهبان به تخلفات انتخاباتی مختومه شد. به دنبال حکم حضرت امام (ره) آیت الله صافی گلپایگانی دبیر وقت شورای نگهبان که امروز از مراجع تقلید هستند، از مقام خود استعفا داده و به قم مراجعت نمودند. اینکه امروز آقای موسوی در اعتراض به نتیجه انتخابات به مراجعی چون آیت الله صافی نامه می نویسد، اما پاسخی نمی شنود شاید چندان بی نکته نباشد.

4- چرای برخی کاندیداها پیش از شمارش آرا اعلام پیروزی کردند؟

پاسخ:
خوشبختانه چند سالی است نظر سنجی در ایران جا افتاده است و بعد از افتضاح بعضی ها از جمله آقای عباس عبدی که این مقوله را به ابزاری برای جاسوسی تبدیل کرده بودند، امروزه کارکردهای این موضوع برای مسوولان و عموم مردم آشکار شده است.
نتایج نظر سنجی های معتبر و علمی برخی مراکز دولتی و خصوصی تا 24 ساعت قبل از انتخابات حاکمی از اختلاف شدید آرای کاندیدای پیروز انتخابات با کاندیدای معترض داشت که هم اکنون نیز این موضوع به خوبی آشکار گردید.
علاوه بر نظرسنجی های موسسات داخلی چندین موسسه خارجی از جمله نتایج انتخابات را پیش بینی کرده بودند و در روزنامه واشنگتن پست نیز این نتایج را منتشر نمودند.
ذکر این نکته ضروری است که اعلام پیروزی در انتخابات به عنوان یک ترفند جنگ روانی از سوی آقای موسوی و به سفارش بعضی اطرافیانش در روز انتخابات به کار گرفته شد تا جایی که آقای موسوی ساعت 10 صبح از پیروزی خود به صورت قاطع خبر داد.
علاوه بر این سایت های قلم نیوز، کلمه و یاری ساعت 20:30 از پیروزی قاطع ایشان خبر دادند و کار به جایی رسید که آقای خاتمی ساعت 21 شب پیروزی آقای موسوی را از طریق همین سایت ها به وی تبریک گفت.
ضمنا آقای موسوی فراموش نکرده اند که ساعت 23 شب تاریخ 3/88/22 در جمع خبرنگاران چه گفتند. وی گفته بود که اگر تقلب نشود پیروز انتخابات است و در همان ساعت تقلب گسترده در انتخابات را پیشگویی کرده بود همان گونه که خانم "عفت مرعشی" همسر آقای هاشمی رفسنجانی این موضوع را هنگام انداختن رای خود در صندوق اعلام کرده بود.

5- چرا وزارت کشور تجمیع را به صورت رایانه ای انجام داد و نتایج را به صورت آنلاین اعلام می نمود؟

پاسخ:
برای اولین بار در تاریخ انتخابات ایران و با توجه به پیشرفت علم روز تجمیع نتایج انتخابات ریاست جمهوری دهم رایانه ای انجام شد.
به این مفهوم که شعب رای گیری نتایج خود را براساس فرم شماره 22 به صورت آنلاین برای ستاد انتخابات کشور ارسال نموده و در ستاد نیز این نتایج به صورت آنلاین روی سایت ستاد قرار می گرفت.
نتایج بر اساس آرای شعب سراسر کشور و به صورت تجمیع شده در خروجی قرار می گرفت و ساعت 30 دقیقه بامداد 3/88/23 رییس ستاد انتخابات کشور از تجمیع 5 میلیون رای خبر داد ضمن اینکه نتایج رایانه ای با نتایج حاصل از فرم 22 / فرم شعبه ها / تطبیق داده می شد و سپس بر روی سایت قرار می گرفت. سوالی که از کاندیدای معرتض می کنیم این است که جرا نمایندگان شما ساعت 2 و 30 دقیقه بامداد 3/88/23 با شنیده نتایج حاصل از تجمیع که خبر از شکست قاطع شما داشت، محل ستاد را با عصبانیت ترک کردند و شبهه عدم اعتماد به تجمیع رایانه ای را مطرح کردند؟

6- چرا در برخی شعبه ها تعرفه رای کم آمده است؟

پاسخ :
مشارکت بی سابقه 85 درصدی مردم در سراسر کشور بی سابقه بود و برنامه ریزی برای توزیع تعداد تعرفه ها با دیگر دوره ها کاملا متفاوت بود. شعبه ها موظف بودند که کمبود تعرفه خود را با در دست گرفتن آخرین دسته صد برگی تعرفه رای به مسوولان ذیربط اعلام نمایند تا این کمبود جبران گردد. با توجه به تمهیدات صورت گرفته توسط ستاد انتخابات کشور هیچ شعبه ای به خاطر تمام شدن تعرفه رای گیری را متوقف نکرده است و در اسرع وقت ممکن تعرفه مورد نیاز شعبه ها در اختیار آنها قرار گرفته است و شورای نگهبان نیز ناظر بر این موضوع بوده است.

7- چرا از ساعت 9 تا 14 روز 23 خرداد وزارت کشور آمار جدیدی ارائه نکرد؟

پاسخ:
تجمیع نتایج انتخابات براساس 2 فرم صورت می گیرد فرم شماره 22 که مخصوص شعب اخذ رای می باشد و فرم شماره 28 که مخصوص فرمانداری ها و تجمیع آمار شهرستان ها می باشد تا ساعت 9 بامداد روز 3/88/23 تجمیع به صورت آنلاین و براساس فرم شماره 22 صورت گرفت. از ساعت 9 تا 13 روند اعلام نتایج براساس فرم 22 متوقف گردید چرا که نتایج شهرستان ها ی مختلف در قالب فرم 28 به ستاد انتخابات کشور ارسال گردیده بود و تجمیع نتایج به جای شعبه به شعبه به صورت شهرستان به شهرستان صورت گرفت تا هم دقت کار بیشتر شود هم سرعت تجمیع و در نتیجه جمع بندی نهایی زودتر صورت گیرد.
در همین حین طرفداران آقای رضایی می گویند چطور شده است که در ساعت 9:47 دقیقه و با شماره 30506422 رای آرای وی 633048 بوده و در ساعت 13:53 دقیقه و با شمارش 34377493 رای تعداد آرای ایشان 587913 رای بوده است.
پاسخ این شبهه نیز با تشریح روش تجمیع داده می شود. تا ساعت 9 تجمیع براساس فرم 22 صورت گرفته و در ساعت 13 آمار بر اساس فرم شماره 28 بوده است که نتیجه ساعت 13 بر اساس فرم های شهرستان ها بوده است که ممکن است نتایج برخی صندوق ها در تجمیع شهرستانها محاسبه نگردیده باشد .
در نهایت آرای آقای رضایی 681851 رای بوده است اگر تعداد آرای نهایی آقای رضایی کمتر از ساعت 9 بود این شبهه وارد بود لیکن الان فقط ملاک شمارش تغییر یافته است و شبهه ای درباره این موضوع مطرح نمی باشد.

8 - چرا در انتخابات "تقلب گسترده" شده است؟

پاسخ:
واژه تقلب گسترده را آقای موسوی در نامه 7 بخشی خود به شورای نگهبان بکار برد در حالی که هیچگونه استدلالی برای این موضوع مطرح نکرد.
در باره این موضوع تنها به 2 جمله از آقای موسوی و آقای تاج زاده / از عوامل هدایت اغتشاشات کنونی و اغتشاشات سال 78 و رییس ستاد انتخابات کشور در دوره اصلاحات / اشاره می کنیم.
مگر نه اینکه آقای موسوی پس از انتخابات سال 65 گفته بود جابجایی رای ها و تقلب در انتخابات توسط دولت با حضور شورای نگهبان امکان پذیر نیست. پس امروز چه چیزی تغییر کرده است.
پس از انتخابات مجلس ششم زمانی که بحث تقلب در انتخابات مطرح شد، تاج زاده رییس وقت ستاد انتخابات کشور گفته بود "همه حرف من این است که باید به رای مردم احترام گذاشت و این بزرگترین خیانت است که چون دوستان من به مجلس نرفته اند اصل انتخابات را مخدوش اعلام کنم و رای مردم را به هیچ بگیرم".
وی همچنین تاکید کرد خدشه دار بودن انتخابات تهران و تقلب انتخاباتی در آن هرگز پذیرفتنی نیست زیرا جفا به همه مردم است.
تاج زاده که امروز دم از تخلف در انتخابات توسط ستاد انتخابات کشور می زند، پس از انتخابات مجلس ششم در مصاحبه خود در مشهد در باره امکان تقلب توسط ستاد انتخابات کشور گفته بود به بررسی اهم وظایف ستاد انتخابات کشور به نحو مختصر می پردازد تا معلوم شود که ستاد مذکور از لحاظ اجرایی اصولا در امر انتخابات دخالت ندارد تا بتواند مرتکب تخلف یا جرم گردد .
ستاد انتخابات کشور که با دستور وزیر کشور آغاز به کار می کند، نهادی است فاقد شخصیت حقوقی مستقل و تنها به طور موردی به عنوان یک ستاد به منظور هماهنگی و پشتیبانی ستادهای انتخابات استان ها و مراکز حوزه های انتخابیه فعالیت می کند و به هیچ ترتیبی واجد مسئولیت اجرایی یا نظارتی نیست. اصلاح طلبان به مردم گفتند که اگر مشارکت در انتخابات بالای 70 درصد باشد امکان هرگونه تقلب در آن سلب می شود، چه شده است که امروز آنها حرف سابق خود را پس گرفته اند؟

منبع: ایرنا - 88/3/29

  • قاسم بهرامیان

نظرات  (۱)

هی دارین پز رای روستاها را میدین
آقای خاتمی با اونهمه طرفدار توی روستاها و شهرها 21 میلیون رای آورد
چطور میشه که کسی که اکثر مردم دروغگو میدوننش و بهش اعتماد ندارن 24 میلیون رای بیاره
تازه اگه تقلب نکردن چرا دستپاچه شدن و چرا سرکوب می کنن
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی