یادداشتهای قاسم بهرامیان

یادداشتهای قاسم بهرامیان
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

راه ارتباطی در پیام رسانها

صفحه و کانال در پیام رسانها

صفحه در اینستاگرام

صفحه در اینستاگرام

آخرین نظرات
  • ۱۹ بهمن ۹۸، ۰۹:۲۳ - علی اصغر
    سلام
پیوندها
بایگانی


یک حرف جالب توجه از موسوی بعد از انتخابات مجلس ششم

حمید رسایی، نماینده تهران در مجلس، در نطق پیش از دستور روز سه شنبه 2 تیر 88 به اظهارات جالبی از میرحسین موسوی بعد از انتخابات مجلس ششم اشاره کرد که برگ دیگری از کتاب عدم صداقت موسوی را ورق می‌زند.

رسایی در نطق خود خطاب به موسوی گفت: « از یاد برده اید که در تاریخ 79/2/21 پس از انتخابات مجلس ششم وقتی شورای نگهبان در حال بررسی قانونی خود بود، در مصاحبه با روزنامه بیان گفتید:

"در تمام دنیا سعی می‌کنند از نشاطی که مردم به هنگام شرکت در انتخابات پیدا می‌کنند، ابزاری برای وحدت ملی و حل مشکلات خود بسازند اما متأسفانه در کشور ما بعد از آن حضور گسترده مردم و انتخابات عالی و بی‌مسئله، شیوه عمل به شکلی بوده است که نه تنها آن شور و نشاط را از بین برده بلکه فضای کشور را پر از تنش و بدبینی کرده است. این روش همیشه به ضرر اسلام و روحانیت تمام شده است و این بار نیز چنین است... بنده نمی‌دانم دوستان و برادران در شورای نگهبان متوجه هستند که این دست و آن دست کردن آرای 3 میلیون نفر اهالی پایتخت چه نتایجی دارد.

ظاهراً یک عده هنوز به ضرورت احترام به آرای مردم در جمهوری اسلامی اعتقاد ندارند و به قضاوت خود و اطرافیان و همفکران خود بیش از عقل جمعی و نظریات عموم اهمیت می‌دهند... باید اصالت را به حفظ اصول و ارکان نظام بدهیم نه حفظ اشخاص و جناح‌ها، نباید تصور کرد که بقای نظام و اصول در گرو آن است که فکر بنده و شما در این مملکت حاکم باشد ما باید خود را کوچکتر از آن بدانیم که فکر کنیم ما نباشیم و یا دوستان ما نباشند یعنی نابودی انقلاب و یا کشور."

جالب این است که همین انتخابات هم با حکم حکومتی رهبر معظم انقلاب تأیید شد. »

رسایی همچنین در بقیه مطالب نطق خود، به موارد دیگری از تناقضات بین گفتار قبل از انتخابات و رفتار بعد از انتخابات موسوی می‌پردازد.

سخنی کوتاه با آیت الله هاشمی رفسنجانی

« و اما سخنی کوتاه با آیت الله هاشمی رفسنجانی ! ما شما را پیرو امام و یاور رهبری می دانیم ، اما شما با ارسال نامه ای تهدید آمیز به رهبری معظم ،‌ قلب همه را به درد آوردید ، با این همه به احترام سخنان روز جمعه رهبری فقط به یادآوری این جمله از امام راحل اکتفا می کنم که فرمود: هاشمی زنده است تا نهضت زنده است و نفرمود نهضت زنده است تا هاشمی زنده است . آقای هاشمی امام فرمود : پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به نهضت شما آسیبی نرسد . آیا نامه نامناسبتان و اکنون سکوت بی معنی شما پشتیبانی از ولایت فقیه و زنده نگه داشتن نهضت است ؟! ای کاش شما هم مانند آیت الله خزعلی - این مرد بزرگ - بین انقلاب و رهبری با فرزندانتان - که خود می داند انتقادات موجود به حق است-‌ انقلاب و رهبری را انتخاب کنید. »

سخنی با جناب آقای دکتر لاریجانی

« و در پایان سخنی با جناب آقای دکتر لاریجانی ! مواضع اخیر شما بویژه در گفتگوی ویژه خبری چند شب قبل در خصوص دفاع از استقلال کشور و تودهنی به دشمنان دیرینه واقعا افتخار آمیز بود و برای همین تشکر ، اما مواضع دو پهلو ، جانبدارانه از متخلفین که بعضا بر خلاف مواضع رهبری در روز جمعه و همراه با زیر سئوال بردن اقتدار و سلامت شورای نگهبان بود ، جای تاسف بسیار دارد . این بخش از مواضع شما آنقدر ناپسند بود که مورد استقبال شبکه های خارجی و سایت و روزنامه های نفاق جدید در داخل قرار گرفت، همان ها که روزی شعار می دادند سیمای لاریجانی تعطیل باید گردد. ان شاءالله در فرصتی دیگر در باره مواضع حضرتعالی و بویژه مقابله شما برای جلوگیری از صدور بیانیه فراکسیون اصولگرایان و همچنین مساعدتهای پیدا و پنهان شما به جریانی که گل سر سبدش شد آقای مهندس موسوی آشوبگر سخن خواهیم گفت و نوشت. »

متن کامل نطق پیش از دستور رسایی را در اینجا بخوانید

  • قاسم بهرامیان

نظرات  (۲)

سلام قاسم جان !
مطالبت خوبه یعنی حداقل بیشترش مستنده تا آدم بدونه با کی طرفه!
تو این حوادث اخیر من که کم آوردم. از بعضی چیزا واقعا نمیشه دفاع کرد.
بد شکافی بین مردم و حکومت افتاده وتشخیص اینکه حق کجاست بد جوری آسون نیست!!!
کوچولوت رو ببوس!
یا علی
1- البته به نظر من بد شکافی بین مردم و حکومت «نیفتاده» است.

2- خوب است توجه کنیم که عده ای در حال تلقین این موضوع هستند و زمینه های آن را از مدتها قبل از انتخابات در زمینه تقلب آماده کرده بودند. کسی که این زمینه سازی سازماندهی شده را نبیند، کمی غیر متاملانه در حال نگاه به حوادث است.

3- این حوادث، بحران نبودند بلکه فتنه بودند و باید از دید فتنه آن را تحلیل کرد.

4- اینکه "از بعضی چیزا واقعا نمیشه دفاع کرد" در کل درست است، اما خیلی بستگی دارد که آن «چیز» چه باشد!

5- قبل از اینکه بخواهیم حق و باطل را تشخیص دهیم، اول باید تکلیف خودمان را مشخص کنیم که در کجا ایستاده ایم و چه چیزی را قبول داریم. هر سطحی از اعتقاد ما به موارد زیر استدلال خاص خودش را می طلبد:
ولایت فقیه و رهبری، صحیفه نور، امام راحل، نظام اسلامی، انقلاب اسلامی، قانون اساسی، امامت، پیامبر، اسلام و خدا.
به نظر من بدون مشخص کردن هر کدام از موارد فوق، طی مسیر کردن خطا است، چه رسد به قضاوت در مورد حق و باطل در وسط معرکه یک فتنه در مرحله ای از مراحل غربالگری.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی