یادداشتهای قاسم بهرامیان

یادداشتهای قاسم بهرامیان
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

راه ارتباطی در پیام رسانها

صفحه و کانال در پیام رسانها

صفحه در اینستاگرام

صفحه در اینستاگرام

آخرین نظرات
  • ۱۹ بهمن ۹۸، ۰۹:۲۳ - علی اصغر
    سلام
پیوندها
بایگانی

حجت الاسلام پناهیان در جمع مدیران هیأت های رزمندگان اسلام:
مشکل جامعه ما در خواص و نخبگان است


مشکل جامعه در خواص و نخبگان است و کوفه شهری بود که از نخبگان جامعه تشکیل شده، نخبگانی که حاضر به ولایت پذیری نیستند.

به گزارش خبرنگار حرز، در پانزدهمین همایش سراسری مسئولین هیأت های رزمندگان اسلام که در سالن 5 آذر برگزار گردید، حجت الاسلام علیرضا پناهیان با اشاره به فرموده امام که روضه و محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است، گفت: هیأت های مذهبی وظایف مشخصی در خصوص مسائل مختلف بر عهده دارند، هیأت ها در جذب بدنه مردم و به واسطه معنویات و ولایت مداری موفق بوده اند.

وی در صبح روز دوم این همایش با بیان اینکه در مسئله خواص جامعه ما مشکل داریم، افزود: در برابر این مشکل وظیفه ما چیست؟ تاریخ صدر اسلام هم به این وضعیت دچار شد، بعد از پیامبر گرامی اسلام شهر کوفه 3 امام را گرفتار خود کرد و به شهادت رساندند.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه شهر کوفه به عنوان یک شهرک در صدر اسلام ساخته شده و از تمدن کهن و طولانی برخوردار نبوده است، ادامه داد: شناختن شهری که قاتل امیرالمؤمنین (ع) قاتل امام حسین (ع) در آن است، آسان است، اما باید ببینیم مسئله شهر کوفه چیست؟ شهر کوفه اعم است از نخبگان سیاسی که بعد از وفات و رحلت پیامبر اکرم (ص) جمع شده اند و حاضر نیستند تابع ولایت باشند.

این سخنران همایش پانزدهم هیأت رزمندگان اسلام با بیان اینکه مشکل جامعه ما در توده مردم و جامعه نیست، گفت: مشکل جامعه در خواص و نخبگان است و کوفه شهری بود که از نخبگان جامعه تشکیل شده، نخبگانی که حاضر به ولایت پذیری نیستند. کوفه نماد نخبگان سیاسی دین است.

وی راز قتل ابا عبدالله الحسین (ع) و راز رسوایی مردم کوفه را در عدم انفاق و عدم از خدا گذشتگی دانست و اظهار داشت: در روایت آمده کسی که در راه ولی خدا جان و مال انفاق نکند و در راه ولی خدا از خودگذشتگی نکند، مجبور می شود (قبلا می شود) در راه دشمن غیر خدا از خود گذشتگی کند. همانطور که کسی برای امیرالمؤمنین (ع) کم گذاشت طبق سنت خدا مجبور می شود که به یزید و معاویه خدمت کند و قاتل ابا عبدالله الحسین(ع) شود.

این سخنران هیأت های مذهبی شهر کوفه را شهر پیچیده و مهمی خواند و گفت: در این شهر نخبگان سیاسی که پیچیدگی خاص خودشان دارند حضور یافته بودند، مشکل کلیدی شهر کوفه این بود که ولایت پذیر نبودند، اما چرا ولایت پذیر نبودند؟ به خاطر اینکه هر کدام از نخبگان شاهزاده ای بودند.

پناهیان تاکید کرد: نخبگان دینی، سیاسی به این راحتی ولایت پذیر نیستند، پس وقتی که ولایت نباشند طبق سنت الهی ولایت غیر الهی و دشمن و طاغوت می پذیرند.

این خطیب توانای هیأت رزمندگان اسلام با بیان اینکه مهم ترین قسم قرآن در سور نساء می باشد، ادامه داد: خداوند متعال به خودش قسم می خورد، ای پیغمبر کسانی که تو حکمی برای آنها می کنی و می پذیرند و اجرا می کنند اما در دلشان سخت است و احساس سختی می کنند، ایمان ندارند این افراد ولایت پذیر نیستند.

منبع خبر


مطالب مرتبط:

موضوع پناهیان

  • قاسم بهرامیان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی