یادداشتهای قاسم بهرامیان

یادداشتهای قاسم بهرامیان
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

راه ارتباطی در پیام رسانها

صفحه و کانال در پیام رسانها

صفحه در اینستاگرام

صفحه در اینستاگرام

آخرین نظرات
  • ۱۹ بهمن ۹۸، ۰۹:۲۳ - علی اصغر
    سلام
پیوندها
بایگانی
حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان
اگر 313 سیاست‌مدار باتقوا بود، امام زمان ظهور می‌کرد
 
خلاصه:

*** اگر قرار است سیاست ما عین دیانت ما باشد، باید بپذیریم که همان ظرایف و دقایقی که در دیانت وجود دارد، در حوزه سیاست هم باید دنبال ‌شود.

*** نفرین خدا بر کسانی در عرصه‌ی ژورنالیسم سیاسی، جامعه ما را سیاه و سفید کردند، و بر طبل اختلاف کوبیدند.

*** عدالت روزنامه نگاران باید مثل عدالت امامان نماز جمعه باشد و هیچ سخن غیر منصفانه از آنها شنیده نشود.

*** کوفه یعنی شهر جمعی از نخبگان و خواص جامعه‌ اسلامی آن زمان که اگر بد باشند، ولایت پذیر نیستند و استعداد جنایتکاری در وجودشان موج می‌زند. اگر خوب باشند، عمار، مالک اشتر و حبیب‌ابن مظاهر می شوند.

*** همه باید از عاقبت بخیری خود بترسند و مردم هم نباید تعجب کنند چون تجربه کوفه مقابل چشمان ماست.

*** در جریان پذیرش قطعنامه هم معلوم است که تحمیل داخلی در کار بوده. در حالی که امام(ره) 10 روز پیش از پذیرش قطعنامه با صدور بیانیه‌ای می‌فرمایند امروز ما باید توجه بیشتری به جنگ کنیم و در جبهه ها تحول ایجاد کنیم. امام(ره) همان جا می‌فرمایند کوتاهی کردن درباره جنگ خیانت به رسول الله است.

*** آقا بعد از وقایع 18 تیر 78 در جمع پرشور جوانان در مصلی فرمودند اگر کسی بخواهد چیزی را بر نظام تحمیل کند، انتظار صلح امام حسن(ع) را نداشته باشد، ما مثل امام حسین(ع) رفتار می‌کنیم. آن روز موضع نظام روشن شد که دیگر راه تحمیل بسته است و باید هر روز بسته تر شود تا ظهور محقق گردد.

***  اگر خط تحمیل پایان پذیرد و در اوج شفافیت ما شاهد اقتدار ولایت باشیم، مردم سالاری در نهایت درجه رخ داده است.

مشاور رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: ‌امروز در جامعه ما اگر تنها 313 سیاستمدار با تقوا و درجه یک وجود داشت، حضرت ولی عصر(عج) ظهور می‌کردند و همین موضوع نشان می‌دهد که هنوز ما نتوانسته‌ایم رابطه درستی میان سیاست و تقوا برقرار کنیم.

به گزارش رجانیوز، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان در اردوی آموزش سیاسی دانشجویان دانشگاه‌های کشور که به همت معاونت سیاسی نهاد نمایندگی برگزار شد، با اشاره به اولویت نقش سیاسی بر کارکردهای تربیتی، اخلاقی و معنوی گفت: وقتی به تاریخ نگاه می‌کنید می‌بینید، 3 امام اول ما تمرکز خود را در مسئله سیاست و ولایت قرار دادند و در ادامه امام سجاد(ع) و امام باقر(ع) به نقش تربیتی و معنوی پرداختند، چون تا جامعه از سلامت سیاسی برخوردار نباشد، از سلامت فرهنگی و معنوی برخوردار نخواهد بود.

مشاور رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تصریح کرد: اگر امروز معنویتی در جامعه ما وجود دارد، ثمره و نتیجه سیاست ورزی امام(ره) و خون صدها هزار شهید و سیاست‌مداری صحیح متدینان است، که همیشه در بدنه‌ی نظام کم و بیش بوده اند. همچنان که اگر مشکلات اخلاقی در سطوح و انواع مختلف در میان مردم وجود دارد، میوه تلخ حضور سیاسیون بی تقوا و یا بی تقوایی های سیاسیون است. باید به رابطه‌ی این دو، هوشمندانه نگاه کرد.

وی در تشریح رابطه تقوا و سیاست گفت: ‌امروز در جامعه ما اگر تنها 313 سیاستمدار با تقوا و درجه یک وجود داشت، حضرت ولی عصر(عج) ظهور می‌کردند، همین موضوع نشان می‌دهد که هنوز ما نتوانسته‌ایم رابطه درستی میان سیاست و تقوا برقرار کنیم. ممکن است سیاسیون از چنین حرف هایی ناراحت بشوند اما ما از آنها این‌قدر انتظارمان بالاست و باید بدون تعارف بیان کنیم و آنها نیز بدون تکبر بپذیرند و متواضعانه در اندیشه کم کردن فاصله خود با یاران حضرت باشند.

پناهیان با اشاره به ظرایف موجود در امر دیانت گفت: اگر قرار است سیاست ما عین دیانت ما باشد، باید بپذیریم که همان ظرایف و دقایقی که در دیانت وجود دارد، در حوزه سیاست هم باید دنبال ‌شود.

مشاور رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در بخش دیگری از اظهارات خود با انتقاد شدید از تقسیم‌بندی‌های سیاه و سفید یا راست و چپ در عرصه سیاسی کشور گفت: نفرین خدا بر کسانی در عرصه‌ی ژورنالیسم سیاسی، جامعه ما را سیاه و سفید کردند، و بر طبل اختلاف کوبیدند. چنان خفقانی ایجاد کردند که کسی نتوانست حق را علیه گروهی و یا به نفع گروهی دیگر بیان کند. چنان جوی را به وجود آوردند، که تو یا با مایی یا با آنها و اگر با آنهایی، هیچ سخن‌ات شنیده نمی شود و اگر با مایی، هیج علیه ما حرف نزن. اینچنین خفقان روانی ایجاد کردند.

وی با اشاره به اینکه روزنامه نگاری و عرصه‌ی رسانه یک جایگاه سیاسی است، گفت: اگر بخواهیم اسلامی نگاه کنیم، عدالت روزنامه نگاران باید مثل عدالت امامان نماز جمعه باشد و هیچ سخن غیر منصفانه از آنها شنیده نشود.

وی از دانشجویان خواست برای بهبود وضع معنوی جامعه سیاسی تلاش کنند، از بینش سیاسی عمیق برخوردار باشند و از شهید دیالمه به عنوان یک دانشگاهی سیاسی نمونه نام برد.

این استاد اخلاق، با استناد به نوار سخنرانی شهید دیالمه به عنوان نمونه‌ای از هوشمندی سیاسی یک جوان در اوایل انقلاب گفت: شهید دیالمه 2، 3 روز پیش از شهادت به خط مشی و دیدگاه‌های مهندس میرحسین موسوی می‌پردازد و طرز تفکر او را شدیداً زیر سؤال ‌می برد و مخالفت خود را به عنوان یک نماینده مجلس با وزیر امورخارجه شدن او بیان می کند و حقایقی را مطرح می کند که ما امروز بعد از 27 سال به آن پی برده‌ایم.

[برای یک نمونه دیگر از دیدگاههای شهید دیالمه مراجعه کنید به مصاحبه با بادامچیان، با عنوان: «شهید دیالمه 30 سال پیش گفت موسوی و رهنورد در برابر نظام می‌ایستند»]

پناهیان با بیان این که چرا عرصه سیاست در نظام جمهوری اسلامی ایران باید این‌قدر تشنج زا باشد، گفت: امروز عرصه سیاست در کشور ما از معنویت آنچنان که باید پر بهره نیست که باید به دست شما جوانان دانشجو به مسیر اصلی‌اش باز گردد تا یک ذره غل و غش در سیاست نباشد.

وی این انتخابات را با همه مشکلاتی که داشت، مایه‌ی روشنگری هر چه بیشتر خواند و اظهار داشت: این روشنگری ها همچنان ادامه خواهد داشت منتها هر چه شما دانشجویان به عنوان گروه پیشتاز در فضایی آکنده از عقلانیت و انصاف روشنگری کنید، هزینه ها کمتر خواهد بود.

وی در ادامه سخنرانی خود با تشریح ویژگی‌ها و ماهیت تفکر کوفی گفت: کوفه، 3 امام ما را به شهادت رساند. کوفه محل رسالت و درگیری اصلی 3 امام اولین ما بود. کوفه کجاست که بزرگترین امامان ما را به گرفتار خود می کند و به مسلخ می‌برد. کوفه یعنی شهر جمعی از نخبگان و خواص جامعه‌ اسلامی آن زمان که اگر بد باشند، ولایت پذیر نیستند و استعداد جنایتکاری در وجودشان موج می‌زند. اگر خوب باشند، عمار، مالک اشتر و حبیب‌ابن مظاهر می شوند.

پناهیان افزود: بعد از مطالعه شهر کوفه دیگر به نخبگان جامعه اسلامی به طور مطلق مهربان نگاه نمی‌کنم، چرا که همان خوب های کوفه حسین(ع) را کشتند. امروز هم دور از انتظار نیست که از برخی خواص، بدترین رفتارها را ببینیم، از این رو، هیچ کس نباید خود را در حاشیه امن ببیند. همه باید از عاقبت بخیری خود بترسند و مردم هم نباید تعجب کنند چون تجربه کوفه مقابل چشمان ماست.

پناهیان با تشریح ابعاد و وجوه پدیده "تحمیل به ولایت" گفت: بعد از تحمیل آتش بس نبرد صفین به امیرالمؤمنین و تحمیل حکمیت به حضرت و حتی تحمیل نماینده ابوموسی اشعری به حضرت، فرمودند من امیر بودم اما الآن مأمور شده‌ام و فقط به حرف های شما گوش می‌دهم. در وقایع اخیر هم برخی می خواستند همان جریان تحمیل را به گونه ای مشابه تکرار کنند اما این امتیاز برجسته‌ی جامعه ماست که ولایت با پشتوانه معرفت و ایمان مردم این قدرت را داشت که بایستد.

وی افزود: آقا بعد از وقایع 18 تیر 78 در جمع پرشور جوانان در مصلی فرمودند اگر کسی بخواهد چیزی را بر نظام تحمیل کند، انتظار صلح امام حسن(ع) را نداشته باشد، ما مثل امام حسین(ع) رفتار می‌کنیم. آن روز موضع نظام روشن شد که دیگر راه تحمیل بسته است و باید هر روز بسته تر شود تا ظهور محقق گردد.

مشاور رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها گفت: امام حسین(ع) جلوی تحمیل ایستاد و به شهادت رسید، اگر امروز ما بتوانیم جلوی تحمیل ها بایستیم، انشاءالله به فرج آقا امام زمان(عج) می‌رسیم؛ تردید نکنید.

وی با اشاره به تحمیل هایی که از جانب برخی افراد و جریان ها طی انقلاب به امام(ره) صورت گرفت، اظهار داشت:‌ امام(ره) فرمودند والله من به بنی صدر راضی نبودم، از این جا معلوم می‌شود بنی صدر به امام(ره) تحمیل شده است. امام(ره) جای دیگری فرمودند از اول مخالف منتظری بودم، معلوم می‌شود این هم تحمیلی بوده که امام بالاخره برطرف کردند. به خاطرات آقای ری‌شهری مراجعه کنید، جزییات را ببینید. در جریان پذیرش قطعنامه هم معلوم است که تحمیل داخلی در کار بوده. در حالی که امام(ره) 10 روز پیش از پذیرش قطعنامه با صدور بیانیه‌ای می‌فرمایند امروز ما باید توجه بیشتری به جنگ کنیم و در جبهه ها تحول ایجاد کنیم. امام(ره) همان جا می‌فرمایند کوتاهی کردن درباره جنگ خیانت به رسول الله است. مقام معظم رهبری نیز یک بار در مرقد امام فرمودند، پذیرش قطعنامه یک امر داخلی بوده است.

وی در پایان به روش‌های تحمیل و انواع آن اشاره کرده و گفت اگر خط تحمیل پایان پذیرد و در اوج شفافیت ما شاهد اقتدار ولایت باشیم، مردم سالاری در نهایت درجه رخ داده است و از خیانت‌های خواص بد در جامعه جلوگیری می شود و مهمتر از آن، راه نفوذ بیگانگان مسدود خواهد شد.

  • قاسم بهرامیان

نظرات  (۱)

  • تقی قربانی
  • سلام علیکم

    جناب آقای بهرامیان وبلاگ بسیار پرباری داشتید ولایت مداری شما قابل تحسین
    است

    اجرکم عندالله موفق باشید

    تقی قربانی دبیر زیست شناسی مجتمع ایثارگران شهید زین الدین
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی