یادداشتهای قاسم بهرامیان

یادداشتهای قاسم بهرامیان
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

راه ارتباطی در پیام رسانها

صفحه و کانال در پیام رسانها

صفحه در اینستاگرام

صفحه در اینستاگرام

آخرین نظرات
  • ۱۹ بهمن ۹۸، ۰۹:۲۳ - علی اصغر
    سلام
پیوندها
بایگانی

جنابعالی تمرکز ما را بر هم زده‌اید

چهارشنبه, ۱۵ مهر ۱۳۸۸، ۱۰:۱۲ ق.ظ

ناگفته‌های شریعتمداری از مذاکرات ژنو

جنابعالی تمرکز ما را بر هم زده‌اید


قبل از آغاز جلسه، نمایندگان کشورهای 1+5 به اتفاق خاویر سولانا اعلام می‌کنند که برای شور و تبادل‌نظر به سالن دیگری می‌روند و سپس در جلسه حاضر خواهند شد ولی بعد از بازگشت و اعلام آمادگی برای شروع جلسه، جلیلی که اقدام آنها را نامناسب تشخیص داده بود، خطاب به آنها می‌گوید که قصد دارد مدتی در باغ محل برگزاری اجلاس قدم بزند و به این ترتیب پاسخ هوشمندانه و مقتدری به حرکت قبلی آن‌ها می‌دهد.

حسین شریعتمداری، مدیر مسئول روزنامه کیهان، در سرمقاله شماره امروز این روزنامه به بیان برخی حواشی و ناگفته‌های سفر سعید جلیلی، دبیر شورای عالی امنیت ملی و مذاکره کننده ارشد هسته‌ای ایران، به ژنو و مذاکرات با گروه 1+5 پرداخت.

کیهان این حاشیه‌ها را از آن جهت مطرح کرد که به گفته شریعتمداری "ضروری است مردم بدانند که نمایندگانشان می توانند با اتکال به خدا و پشتیبانی ملت در طراز ایران مقتدر اسلامی با نمایندگان قدرت‌های بزرگ روبرو شوند."

به نوشته مدیر مسئول روزنامه کیهان، دکتر جلیلی بخش اول از جلسه با نمایندگان 1+5 را اینگونه آغاز کرده که "خب! آقایان شروع بفرمائید"، اما نمایندگان در پاسخ به جلیلی گفته‌اند که "جمهوری اسلامی ایران درباره پیشنهاد قبلی 1+5 با عنوان توقف در مقابل توقف تاکنون چه اقدامی انجام داده و چه نظری دارد؟"

بنابر آنچه که روزنامه کیهان روایت کرده، جلیلی در پاسخ به این سوال لبخندی زده و سپس خطاب به آنها می گوید: "همه شما آقایان تازه‌کار هستید، بنابراین، ایرادی بر شما نیست که از تاریخچه مذاکرات اطلاع چندانی نداشته باشید و در حالی که جمهوری اسلامی ایران بارها تاکید ورزیده هرگز فرایند غنی‌سازی را متوقف نمی‌کند، امروز از آن نقطه عبور شده آغاز کنید."

نماینده ایران در اجلاس اخیر ژنو سپس رو به خاویر سولانا می‌کند و از وی می‌پرسد: "مگر جنابعالی موافقت با بحث پیرامون بسته پیشنهادی ایران را به عنوان موضوع نشست امروز به اطلاع آقایان نرسانده‌اید؟".

شریعتمداری در ادامه نوشت: سعید جلیلی در ادامه با تاکید بر ضرورت حفظ احترام حاضران و مرور آنچه که گذشته است برای تازه‌کاران، مواضع روشن و تغییر ناپذیر جمهوری اسلانی ایران مبنی بر توقف ناپذیر بودن فرایند غنی‌سازی اورانیوم در ایران را همراه با مستندات قانونی آن برای نمایندگان 1+5 بازگو می‌کند و بر این نکته اصرار می‌ورزد که آنچه گفته است، خارج از دستور اصلی جلسه است و کماکان بحث درباره بسته پیشنهادی ایران را موضوع اصلی جلسه می‌داند.

اما روایت کیهان از نشست دومی که در همان روز برگزار شد، جالب‌تر از نشست اول باشد.

بر اساس این گزارش؛ قبل از آغاز جلسه، نمایندگان کشورهای 5+1 به اتفاق خاویر سولانا اعلام می کنند که برای شور و تبادل نظر به سالن دیگری می روند و سپس در جلسه حاضر خواهند شد ولی بعد از بازگشت و اعلام آمادگی برای شروع جلسه، جلیلی که اقدام آنها را نامناسب تشخیص داده بود، خطاب به آنها می گوید که قصد دارد مدتی در باغ محل برگزاری اجلاس قدم بزند و به این ترتیب پاسخ هوشمندانه و مقتدری به حرکت قبلی آنها می دهد.

به دنبال این پاسخ دبیر شورای‌عالی امنیت ملی کشورمان نمایندگان 5+1 و سولانا در ایوان مشرف به باغ منتظر می‌مانند و سرانجام، خاویر سولانا نزد جلیلی رفته و می‌پرسد آیا دارید "تمرکز" می‌گیرید؟ و بعد از آن که پاسخ مثبت دکتر جلیلی را می‌شنود، خطاب به وی می گوید "اما جنابعالی تمرکز ما را بر هم زده‌اید".

کیهان همچنین در این یادداشت به این نکته اشاره می کند سعید جلیلی جانباز قطع پا و حافظ کل قرآن نیز است.

متن کامل یادداشت کیهان

منبع: رجانیوز

  • قاسم بهرامیان

نظرات  (۱)

بسم الله
جلیلی سرباز تازه نفس جبهه صدور انقلاب
عالی بود
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی