یادداشتهای قاسم بهرامیان

یادداشتهای قاسم بهرامیان
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

راه ارتباطی در پیام رسانها

صفحه و کانال در پیام رسانها

صفحه در اینستاگرام

صفحه در اینستاگرام

آخرین نظرات
  • ۱۹ بهمن ۹۸، ۰۹:۲۳ - علی اصغر
    سلام
پیوندها
بایگانی

دشمن بیدار است، ما خواب نمانیم!

شنبه, ۲ آبان ۱۳۸۸، ۰۶:۴۱ ق.ظ
دشمن بیدار است، ما خواب نمانیم!

وقتی طرح پیشنهادی البرادعی را در مورد تامین سوخت 20 درصدی راکتور تهران را خواندم، نگران شدم نکند یک بار دیگر به طرف مقابلمان اعتماد بی جا کنیم. آنها می گویند و البرادعی می نویسد که ایران 75 درصد ذخیره اورانیوم غنی شده فعلی خود را یکجا به روسیه بدهد تا آنها به ما میله سوخت بدهند و انتظار هم دارند که ما به آنها اعتماد داشته باشیم.
روسیه که در بوشهر نشان داده است خوب بلد است از یک بازی چند جانبه اجرا کند؛
فرانسه که 30 سال است تعهدش را با ایران اجرا نکرده و امروز گستاخ تر از همیشه است و جالب آنکه تعهد! می دهد از این به بعد بچه خوبی باشد!؛
آمریکا که وضعش از همه معلومتر است؛
و البرادعی همان است که 6 سال پیش در اثنای مذاکرات سعدآباد یک چیزی در مورد محدوده تعلیق تلفنی به تیم خاتمی و حسن روحانی می گوید و بعد چه تعلیقی کتباً بر عهده ایران می گذارد.

دولت و احمدی نژاد و سعید جلیلی مراقب باشند و می دانیم که مراقب هستند کلاه دوباره ای بر سر ایران نرود. ولی تذکر جنبش دانشجویی آرمانخواه از آن جهت باید با صدای بلند باشد که همه بدانند عقد اخوتی  با هیچ کس بسته نشده است.

و البته خوشحالیم که یک صدای بلند و یک پیام آرام بخش امروز از سرمقاله کیهان با قلم مهدی محمدی برخاست:
«غربی ها که یکی دو هفته پیش با ذوق زدگی تصور می کردند ایران حاضر خواهد شد ذخیره استراتژیک مواد کم غنی شده خود را در ازای مشتی وعده آن هم به صورت «یک جا» تحویل آنها بدهد حالا دارند کم کم متوجه می شوند که ایران به هیچ وجه بنای چنین کاری را ندارد. در واقع به خلاصه ترین بیان ممکن، گزینه های استرتژیک در مذاکرات وین از دید ایران تحویل مواد هسته ای و دریافت سوخت نیست چرا که اساسا حتی به قدر ذره ای نمی توان به طرف غربی برای پای بند ماندن به تعهداتش در این باره اطمینان کرد بلکه گزینه های استراتژیک خرید سوخت یا غنی سازی 20 درصد درون ایران است و غربی ها باید از میان این دو یکی را انتخاب کنند.»

و جملات بالا مفهوم تر می شود، وقتی آن را قرار می دهیم در کنار اینکه البرادعی جمعه را ضرب الاجل جواب به پیش نویس قرار می دهد، طرفهای دیگر همه اعلام موافقت می کنند، و فقط ایران است که می گوید ما اواسط هفته جواب می دهیم.

و یک سوال پایانی، در ژنو اعلام شد مذاکرات بعدی توسط معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی انجام می شود، ولی اکنون همه گفتگوها و خبرها توسط سلطانیه است و هیچ اعلام موضعی از سوی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی انجام نمی شود. چرا؟

  • قاسم بهرامیان

نظرات  (۲)

  • سایت ایران امریکا
  • دوست گرامی سلام
    سالروز سیزده آبان ، روز مبارزه با استکبار جهانی گرامی باد.
    سایت ایران و آمریکا حاوی مطالب متعددی درباره سیزده آبان ، آمریکا و حاشیه سازی هایی است که براین روز بزرگ از سوی یک جریان خاص سیاسی درکشور تحمیل می شود.
    حضور شما را در این سایت پیشاپیش گرامی میداریم.
    قرار ما روز سیزده آبان مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا با شعار دشمن شکن مرگ بر آمریکا.
    پاینده باد ایران اسلامی.
    سلام. بی بی سی و صدای امریکا منفی هستند برای جامعه ما یا مثبت؟
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی