یادداشتهای قاسم بهرامیان

یادداشتهای قاسم بهرامیان
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

راه ارتباطی در پیام رسانها

صفحه و کانال در پیام رسانها

صفحه در اینستاگرام

صفحه در اینستاگرام

آخرین نظرات
  • ۱۹ بهمن ۹۸، ۰۹:۲۳ - علی اصغر
    سلام
پیوندها
بایگانی

نگاهی به یک نامه سرگشاده

پنجشنبه, ۲۱ آبان ۱۳۸۸، ۰۸:۲۷ ق.ظ

به نام خدا

جنبش عدالتخواه دانشجویی به همراه 2 تشکل دیگر جنبش دانشجویان جهان اسلام و دفتر تحکیم وحدت، طی نامه سرگشاده ای خطاب به احمدی نژاد، به او در مورد رابطه با آمریکا هشدار داده اند و از «اشتیاق زائد الوصف دولت او» برای این رابطه خبر داده اند. چند نکته در مورد این نامه:

1- اصل اینکه تشکلهای دانشجویی باید با چشمانی باز عملکرد قوا را زیر نظر بگیرند و به آنها هشدار بدهند یا مطالبه کنند، بسیار لازم و اصولاً ویژگی ذاتی جنبش دانشجویی بیدار و آرمانخواه می باشد. اما آنچه باید در این میان به آن بسیار توجه شود، روش انجام این کار است، هم در تحلیل مقدماتی و هم در متن هشدار و مطالبه.

2- نگفته اند این اخبار حاکی از «اشتیاق زائد الوصف» را از کدام منبع موثق شنیده اند که آن را حجتی برای قضاوت قرار داده اند؟ در ادامه فقط به 2 مورد خبر رسمی اشاره کرده اند: یکی بازدید از کنسولگری پاکستان در واشنگتن، و دیگری نطق های حمایت جویانه احمدی نژاد.

3- در مورد خبر اول، خیلی مبهم گفته اند «سفر متکی به کنسولگری پاکستان در واشنگتن و انجام مذاکراتی مبنی بر بازگشایی دفتر حافظ منافع در ایران». نمی دانم دوستان محترم ما همیشه اینقدر دقیق به اخبار توجه می کنند و با همین دقت تحلیل می نمایند؟! و آیا در همین جمله نادرست خود هم دقت نمی کنند؟!

جهت اطلاع دوستان عرض می کنم که مورد اشاره شده، سفر متکی به کنسولگری پاکستان در واشنگتن بعنوان دفتر حافظ منافع ایران در آمریکا بوده است و هدف هم دیدار نزدیک با همکاران وزارت خارجه در دفتر حافظ منافع ایران بوده است. حال دوستان ما چگونه و از چه منبعی این برداشت را کرده اند، خوب است توضیح دهند. همچنین شایعه ای هم از این دیدار همان موقع پخش شد مبنی بر دیدار متکی با نمایندگان کنگره در جریان سفر چند ساعته به واشنگتن، که این هم از طرف متکی رد شد. توضیحات متکی در مورد این دیدار را می توانید در اینجا بخوانید.

4- مورد دومی که دوستان برای محتوای نامه سرگشاده اشان به آن استناد کرده اند، نطق های حمایت گرانه احمدی نژاد است. گویا دوستان فقط آن خبرهایی را می خواهند بشنوند و اهمیت بدهند که علاقه دارند آن را ترویج کنند یا نقد کنند. درست 2 روز قبل از صدور این نامه، احمدی نژاد در یک نشست خبری در ترکیه در 18 آبان در پاسخ به سوالی درباره رابطه ایران و آمریکا مطالبی می گوید که اتفاقاً همان هایی است که دوستان از رئیس جمهور در این نامه سوال کرده اند و خواسته اند به او یادآوری کنند. دقت کنید:

«ما اعلام کرده ایم که از تغییرات واقعی استقبال می کنیم و هر کس دست دوستی صادقانه به سمت ملت ایران دراز کند ، از آن استقبال می کنیم اما تغییرات باید در عمل اتفاق بیفتد و ما علاقمند هستیم که اتفاق بیفتد و منتظریم . شخصا بعد از انتخاب آقای اوباما برایش پیام دادم و کمک کردم که تغییرات را انجام دهد اما از شما سوال می کنم تاکنون چه تغییری اتفاق افتاده است ؟ ایا زندان گوانتانامو تعطیل شد؟ آیا سیاست های دولت آمریکا در حمایت از رژیم صهیونیستی و قتل عام فلسطینی ها عوض شد ؟ ما علاقمندیم که در عمل تغییرات را مشاهده کنیم . البته تغییر کار سختی است و آقای اوباما اگر بخواهد موفق شود باید دست به اقدامات بزرگی بزند ایشان نمی تواند حمایت از رژیم آدم کش صهیونیستی و دوستی با ملت های منطقه را همزمان با هم جمع کند و باید یکی را انتخاب کند .
رییس جمهور اضافه کرد : البته کنار گذاشتن رژیم صهیونیستی اقدام و انتخابی سخت است ولی روشن است که تا انتخاب های بزرگ انجام نشود تغییرات واقعی اتفاق نخواهد افتاد . ما اعلام کرده ایم که حاضر هستیم برای وقوع چنین تغییراتی کمک کنیم ولی شرط آن این است که گوش های شنوایی وجود داشته باشد.
»

5- نکته آخر هم اینکه خوب است دوستان این روش بعضی نمایندگان مثل علی مطهری را که مشایی را مرغ عزا و عروسی هر انتقاد به احمدی نژاد کرده اند را دیگر تکرار نکنند، برای خودشان خیلی خوب نیست.

6- نکته آخر آخر هم اینکه دیدم در سایت جنبش صحبتهای پناهیان در مورد مذاکره با آمریکا در جمعه گذشته را نقل کرده اند، اما انگار صحبتهای یک هفته قبل او را نشنیده بودند. و جالب آنکه رجانیوز هم آن را از آرشیو خود حذف کرده است. شکر خدا که دوستان ما در جنبش، دومین نقطه اشتراک خود با رجانیوز را هم پیدا کردند! اولین آن تمسک به هر روش برای انتقاد بود.

والسلام علی من اتبع الهدی

نظرات مطرح شده در مورد این مطلب در وبلاگ انقلاب سوم

  • قاسم بهرامیان

نظرات  (۱)

یا هادی

سلام... این قسمت از سخنرانی حضرت آقا که در قسمت پروفایل آوردید خیلی قابل تامله... انشاالله خدا سایه ایشون رو بالاسرمون نگه داره و مارو هم لایق رهبری ایشون قرار بده. انشاالله موفق باشید.
راستی بابت لینک مسجد دانشگاه ممنونم.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی