یادداشتهای قاسم بهرامیان

یادداشتهای قاسم بهرامیان
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

راه ارتباطی در پیام رسانها

صفحه و کانال در پیام رسانها

صفحه در اینستاگرام

صفحه در اینستاگرام

آخرین نظرات
  • ۱۹ بهمن ۹۸، ۰۹:۲۳ - علی اصغر
    سلام
پیوندها
بایگانی

دهه چهارم در نگاه رهبر معظم انقلاب

سه شنبه, ۲۵ فروردين ۱۳۸۸، ۱۲:۱۹ ب.ظ
گفتمان مسوولان در دهه چهارم

در این دهه، گفتمان مسئولان کشور بایستى پیشرفت و عدالت باشد. نه اینکه تا حالا پیشرفت نکرده‏ایم، نه اینکه تا حالا بکلى به عدالت بى‏اعتنائى شده باشد؛ نه، ما میخواهیم در این دهه یک پیشرفت جهشىِ همه‏جانبه و یک عدالت‏گسترى وسیعِ همه‏جانبه اتفاق بیفتد. خوشبختانه زمینه‏هایش هم فراهم است. (بیانات در دیدار اعضای هیات دولت- 87/6/2)


پیشرفت، همراه با عدالت

ما مثل بعضی از کشورها و نظامهای دنیا فقط به پیشرفت فکر نمی‌کنیم؛ ما پیشرفت را همراه با عدالت می‌خواهیم. نه عدالتِ بدون پیشرفت مطلوب است، نه پیشرفتِ بدون عدالت. عدالت بدون پیشرفت یعنی برابری در عقب‌ماندگی، برابری در فقر؛ این را نمی‌خواهیم. (بیانات در اجتماع حرم رضوی- 87/1/1)


ابعاد پیشرفت در نظام اسلامی

کشور باید پیشرفت کند؛ پیشرفتِ در همه‌ی بخشها: پیشرفت در تولید ثروت، پیشرفت در افزایش بهره‌وری، پیشرفت در عزم و اراده‌ی ملی، پیشرفت در اتحاد ملی و نزدیکی قشرهای مختلف به یکدیگر، پیشرفت در دستاوردهای علم و فناوری، پیشرفت در اخلاق و در معنویت، پیشرفت در کم کردن فاصله‌ی طبقاتی، در رفاه عمومی، در انضباط اجتماعی، در بوجود آمدن وجدان کاری در یکایک آحاد ما مردم، پیشرفت در امنیت اخلاقی، پیشرفت در آگاهی و رشد سیاسی، پیشرفت در اعتمادبه‌نفس ملی. اما همه‌ی این پیشرفتها باید در سایه‌ی عدالت و در کنار تأمین عدالت باشد.( )


معنویت و عقلانیت، شرط عدالت

بدون معنویت و بدون عقلانیت، عدالت تحقق پیدا نمیکند؛ اگر معنویت نشد، عدالت تبدیل میشود به ظاهرسازى و ریاکارى؛ اگر عقلانیت نشد، عدالت اصلاً تحقق پیدا نمیکند و آن چیزى که انسان تصور میکند عدالت است، مى‏آید و جاى عدالت واقعى را میگیرد. بنابراین معنویت و عقلانیت در تحقق عدالت شرط است.( بیانات در دیدار اعضای هیات دولت- 87/6/2)


شرط الگو شدن برای کشورهای اسلامی

اگر بخواهید الگو بشوید و این کشور براى کشورهاى اسلامى الگو بشود، بایستى گفتمان حقیقى و هدف والایى که همه براى او کار میکنند، پیشرفت و عدالت باشد.( بیانات در دیدار اعضای هیات دولت- 87/6/2)

  • قاسم بهرامیان

نظرات  (۲)

سلام آقا قاسم گل گلاب!
بابا گفتمان، دهه چهارم ، مقام معظم رهبری....
شروع خوبی بود.
موفق باشی!!





پاسخ: ممنون از لطف شما آقا مجتبی. خیلی خوشحال شدم بعد از مدتها صدای کلماتت را شنیدم.
سلام سلام صدتا سلام.بهرامیان بهرامیان.!
در اینکه کارت درسته شک نکن. این کارتو نمیگما کلا خودتو میگم البته اینم کار خوبیه امیدوارم بتونی ادامش بدی . بقول اون آقا مهربونه که قبل از من نظر داده شروع خوبی بود اما میدونی که دوست پیدا کردن سخته اما نگه داشتنش.......
نخوندم کل اون چیزی که نوشتی اما چون تو نوشتی حتما خوبه.
از دور قلقلکت میدم....
فلن!
(این عدد مددا چیه این زیر باید بنویسیم.اینجا هم به ما شک دارن. ای بابا.....)


ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی